Gå til innhold

Hvis gud finnes, ville du tilbe han?


Anbefalte innlegg

Vil du med dette si at du helst vil vente til ts kommer å sier du er en kronidiot som poster dette, eller er det greit at jeg gjør det?

 

:p

 

Jeg har bare litt vanskelig for å ta han seriøst når han sier det på den måten.

 

Om Gud av en eller annen grunn ikke evner å lære eller forklare oss noe, om han ikke kan underbygge hvorfor han mener vi bør gjøre som han sier, og ellers bare uttaler "Fordi jeg sier det", så er ikke jeg interessert i å på noen måte følge Gud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å være lydig mot Gud er ikke et onde, lydighet erstatter tomrommet hvor forståelse mangler. Det er litt som en 80 år gammel mann som får masse spørsmål fra en 14 år gammel gutt, mannen har ikke tid til å forklare gutten hvorfor alt er slik, han sier bare til gutten "bare vær lydig", det er for å spare tid der hvor mangel på forståelse råder. INNTIL du en dag har fylt opp tomrommet hvor forståelsen mangler, men inntill den dagen så er lydighet en god ting. :)

 

Det du altså sier er at den allmektige skaper, har problemer med å gjøre seg forstått ... Merkelig at en skapning folk påstår står bak skapelsen av hele universet og alt det inneholder, kan være så evneveik.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Det du altså sier er at den allmektige skaper, har problemer med å gjøre seg forstått ...

 

Ikke for å blande megg inn i deres diskusjon, men jeg tenkte bare å komme med et innspill som har med saken å gjøre. Jeg forsøkte å bruke en såkalt "fjernhealer" for noen år siden. Han oversendte alle notatene som han hadde brukt ifm. den tjenesten han skulle levere meg. Selve "jobben" tok ca 4 timer, og det var først etter tredje forsøk at han fikk "kontakt med meg". I notatene skriver han at det var veldig slitsomt å holde på å prøve og prøv og prøve å få kontakt, og på ett punkt var han på tur til å gi opp - da hadde han notert: "kanskje ... ikke er klar for å bli healet". Slik jeg har fått dette forklart så er man visst ikke "åpen" til enhver tid. Så da kan det jo hende at eks. gud forsøker på mange forskjellige måter og nå deg, men du hører eller ser det ikke, fordi du ikke er klar for den type kontakt.

 

:)

Lenke til kommentar

nei, jeg ville ikke ha gjort, det av den enkle grunn av at gud er en teit liten fjert som elsker å se folk lide!

gud har sett folk lide i tusenvis av år og gjør ikke en dritt. det at gud har gitt oss fri vilje er ikke godt nok argument! for hvis gud hadde vært en god å kjærlig gud som alle kristne mener hadde han vel faen i meg ikke latt alle de barnemishandlerne og voldtektsmenn gjøre det de gjør! han hadde vel ikke sett gjennom fingrene på alle de som har drevet med folkemord OSV. hvis gud finnes og jeg fikk en sjanse til å snakke med han ville jeg sagt: fuck you!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg har fått dette forklart så er man visst ikke "åpen" til enhver tid. Så da kan det jo hende at eks. gud forsøker på mange forskjellige måter og nå deg, men du hører eller ser det ikke, fordi du ikke er klar for den type kontakt.

Du sammenlikner altså den allmektige skapers evner til å gjøre seg forstått, med en "healers" evner til å "fjernheale"? Jeg ville nå synes den allmektige guden er en ganske trist figur, om vedkommende ikke klarer å ta kontakt, eller å forklare noe, til det den selv har skapt - nøyaktig slik vedkommende ønsket å skape det ...

 

Du skjønner kanskje at sammenlikningen din ikke holder mål?

 

Red.: Sagt på en annen måte så må den allmektige og allvitende skaper, om vedkommende besitter de egenskapene vite nøyaktig hva som skal til for at jeg skal "se" og "oppfatte" det vedkommende forsøker å fortelle meg. Det må altså være fordi vedkommende ikke ønsker å kommunisere med meg, for å med viten og vilje uten å forsøke å forhindre det, vil sende meg til helvete.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Slik jeg har fått dette forklart så er man visst ikke "åpen" til enhver tid. Så da kan det jo hende at eks. gud forsøker på mange forskjellige måter og nå deg, men du hører eller ser det ikke, fordi du ikke er klar for den type kontakt.

Du sammenlikner altså den allmektige skapers evner til å gjøre seg forstått, med en "healers" evner til å "fjernheale"? Jeg ville nå synes den allmektige guden er en ganske trist figur, om vedkommende ikke klarer å ta kontakt, eller å forklare noe, til det den selv har skapt - nøyaktig slik vedkommende ønsket å skape det ...

 

Du skjønner kanskje at sammenlikningen din ikke holder mål?

 

 

Den holde veldig godt for meg, og jeg finner nye bevis når tiden min er riktig, men det fordrer at jeg følger nøye med. Senest i går fikk jeg ett lite hint, og det via en helt ukjent person som jeg møtte helt tilfeldig, men så tror jo ikke jeg at det er tilfeldig heller ... Så var det nå ikke en sammenligning av noe som helst, bare ett hint om at det går an å lytte på flere bølgelengder, hvis man tør eller gidder

 

Noe annet som ville gjøre meg litt trist, er hvis det hele hadde vært så fryktelig enkelt at man bare kunne betalt seg ut av det, og snipp snapp snute.

 

:)

Lenke til kommentar

Aha! Så det er slik at Gud(la oss kalle vedkommende det for enkelhets skyld), har valgt å kommunisere med deg på en måte du forstår, men har valgt å la være å kommunisere med meg - på en måte jeg forstår. Gud, om vedkommende er allmektig, vet hvordan han må snakke for at jeg skal høre ham. Det at jeg hører ham, er IKKE det samme som at jeg vil følge og/eller tilbe vedkommende. Jeg synes f.eks. at den guden som beskrives i Bibelen er et av de største rasshølene jeg har hørt om og ville ikke tilbedt ham selv om jeg måtte brent i helvete for å la være. Jeg kan ikke trues til å følge slik umoral. Jeg er f.eks. sterkt uening i å denge folk med en kjepp, å holde slaver, å slå kvinner og barn med mer. Jeg kunne derfor aldri tilbedt en gud som mener det er korrekt fremferd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg måtte tilbe noen, ellers måtte jeg bøte med livet, så hadde jeg heller tatt 5min før jeg la meg og tilbedt denne guden. Men ser akkurat ikke noen hensikt med å tilbe en skikkelse som ikke hadde gjort meg noe godt ved å be. Høres kanskje egoistisk ut, men det er det ikke. Gidder ikke å bruke tid på noe som er TOTALT meningsløst.

 

Er sikkert bedre i helvette enn i himmelen uansett :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Aha! Så det er slik at Gud(la oss kalle vedkommende det for enkelhets skyld), har valgt å kommunisere med deg på en måte du forstår, men har valgt å la være å kommunisere med meg - på en måte jeg forstår. Gud, om vedkommende er allmektig, vet hvordan han må snakke for at jeg skal høre ham. Det at jeg hører ham, er IKKE det samme som at jeg vil følge og/eller tilbe vedkommende. Jeg synes f.eks. at den guden som beskrives i Bibelen er et av de største rasshølene jeg har hørt om og ville ikke tilbedt ham selv om jeg måtte brent i helvete for å la være. Jeg kan ikke trues til å følge slik umoral. Jeg er f.eks. sterkt uening i å denge folk med en kjepp, å holde slaver, å slå kvinner og barn med mer. Jeg kunne derfor aldri tilbedt en gud som mener det er korrekt fremferd.

Jeg har valgt, ikke "han".

Lenke til kommentar

Jeg har valgt, ikke "han".

Det er jo han som kommuniserer med deg. Han klarer tydligvis å kommunisere med deg, hvorfor klarer han ikke å kommunisere med meg? Er han ikke intelligent nok eller gidder han ikke?

 

Jeg har var relligiøs før, altså frem til en alder som tilsvarer ca halvparten av min nåværende alder. Han har aldri nådd gjennom til meg, selv da jeg prøvde aktivt, hver eneste dag å få kontakt med ham. Hvorfor gidda han ikke svare meg, mens han tydligvis svarer deg? Hva er det som gjør at han synes at jeg bare skal brenne i helvete?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har valgt, ikke "han".

Det er jo han som kommuniserer med deg. Han klarer tydligvis å kommunisere med deg, hvorfor klarer han ikke å kommunisere med meg? Er han ikke intelligent nok eller gidder han ikke?

 

Jeg har var relligiøs før, altså frem til en alder som tilsvarer ca halvparten av min nåværende alder. Han har aldri nådd gjennom til meg, selv da jeg prøvde aktivt, hver eneste dag å få kontakt med ham. Hvorfor gidda han ikke svare meg, mens han tydligvis svarer deg? Hva er det som gjør at han synes at jeg bare skal brenne i helvete?

 

Har jeg sagt at jeg snakker med guder, eller kommuniserer på andre direkte/indirekte måter med dem?

 

I så fall, har jeg formulert meg dårlig. Det er jeg selv som velger "med åpent og rent sinn" informasjon som er ment for min vei, og noe av den må jeg lete etter, mens andre ganger kommer den til meg.

 

Og det er jeg som må gjøre hele jobben - intet har til nå kommet gratis

 

:)

Lenke til kommentar

Og det er jeg som må gjøre hele jobben - intet har til nå kommet gratis

 

:)

... og er ikke det litt rart, at det hele tiden er DU som må gjøre en innsats for tilbedelsen av disse gudene...? De gjør liksom ingenting selv, de bare sitter der og venter til du "finner" dem via din egen fantasi, for så å blomstre opp og kreve tilbedelse av deg... Burde vel strengt tatt si deg at det kanskje ikke er så mange guder der ute eller? :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og det er jeg som må gjøre hele jobben - intet har til nå kommet gratis

 

:)

... og er ikke det litt rart, at det hele tiden er DU som må gjøre en innsats for tilbedelsen av disse gudene...? De gjør liksom ingenting selv, de bare sitter der og venter til du "finner" dem via din egen fantasi, for så å blomstre opp og kreve tilbedelse av deg... Burde vel strengt tatt si deg at det kanskje ikke er så mange guder der ute eller? :)

 

Kanskje folk blir skuffet når de ikke får servert løsningene rett i fanget - men gud gjør faktisk det samme som vi selv har lært oss å virke best. Han har slått spikeren halveis inn, og serverer deg bare en hammer - så får det bli opp til deg hva du gjør med den hammeren.

 

Poenget for meg er at jeg har skjønt hvordan min egen historie ikke kunne vært annerledes - det er ikke en eneste god eller dårlig ting å velge bort, fordi at det måtte være såpass hardt for at jeg skulle lære noe essensielt - og ende opp med forståelsen av at det hele er verdt strabasene frem til opplysning

 

Men det er fint at du minner meg på dette - viktig å holde beina på bakken, siden veien som regel går der ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er jeg selv som velger "med åpent og rent sinn" informasjon som er ment for min vei, og noe av den må jeg lete etter, mens andre ganger kommer den til meg.

 

Kan du utdype dette, det gir ingen mening for meg.

 

Når jeg fant mønsteret i forhistorien, var det enklere å vite hva jeg skal se etter fremover. Kort sagt: Intet er tilfeldig

 

:)

Lenke til kommentar

Kanskje folk blir skuffet når de ikke får servert løsningene rett i fanget - men gud gjør faktisk det samme som vi selv har lært oss å virke best. Han har slått spikeren halveis inn, og serverer deg bare en hammer - så får det bli opp til deg hva du gjør med den hammeren.

Vel, må bare ærlig innrømme at jeg hverken har sett spikeren, hammeren eller guden jeg .... Ei heller planken som spikeren står i. Så enten har jeg ikke fulgt med når det er hammere og spikere i nærheten ellers så finnes det ingen gud til å gi meg den hammeren... :)

 

Kort sagt: Intet er tilfeldig :)

 

Spørsmål: Ser du deg for når du skal over en gate? Hvis ja, hvorfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...