Gå til innhold

Dette burde noen laget før

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at magneten skal gjøre verden så mye lettere. Skrueløse fester har da eksistert i mange år, men da i kun gummi som du trekker gjennom i hullet hvor de så blir sittende fast.

De sitter antagelig bedre også.

Skrevet

Ja, for det er jo ekstremt slitsomt å skru inn 2-4 skruer..

Kanskje man har en 80mm vifte og kun hull til 120mm? =)

Jada, vet at det er utrolig enkelt å bore hull selv, men av og til lar det seg ikke gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at magneten skal gjøre verden så mye lettere. Skrueløse fester har da eksistert i mange år, men da i kun gummi som du trekker gjennom i hullet hvor de så blir sittende fast.

De sitter antagelig bedre også.

De kan være litt krøkkete å få igjennom om det er trangt dog.

AtW

Skrevet

Trangt er fint da :) Skjønner heller ikke vitsen. Siste Pc'n min lagde jeg kabinett av TRE (hørt om det?) Dårlig feste for magneter der ! Meeget stilfull sak inneholdene en ITX E-450. Og det var ikke noe slit å få til viftefester i gummi.

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt at magneten skal gjøre verden så mye lettere. Skrueløse fester har da eksistert i mange år, men da i kun gummi som du trekker gjennom i hullet hvor de så blir sittende fast.De sitter antagelig bedre også.
De kan være litt krøkkete å få igjennom om det er trangt dog.AtW

Zalo og tang ;-)

Skrevet
Har det seg ikke sånn at det ikke er så veldig lurt å ha en magnet i en pc? Masse som kan bli ødelagt kan jeg se for meg
Som hva da?

Harddisker. Jeg finner ikke noen som har gjort en ordentlig test, men det er mange historier om at sterke magneter kan ødelegge data. Grunnen er at data lagres som magnetiske felt (eller magnetisering) av materialet i harddiskene. (Tror HW hadde en artikkel om det)

Skrevet
Har det seg ikke sånn at det ikke er så veldig lurt å ha en magnet i en pc? Masse som kan bli ødelagt kan jeg se for meg
Som hva da?

Harddisker. Jeg finner ikke noen som har gjort en ordentlig test, men det er mange historier om at sterke magneter kan ødelegge data. Grunnen er at data lagres som magnetiske felt (eller magnetisering) av materialet i harddiskene. (Tror HW hadde en artikkel om det)

Det er allerede en sterk fastmagnet inne i en harddisk, det er ikke det at det er umulig å ødelegge data på en disk med en magnet, det er bare det at med bare litt avstand må styrken være svært høy. En fastmagnet er neppe sterk nok, nesten uansett, sålenge den er utenfor HDDen, og en slik som denne er garantert alt alt alt for svak

AtW

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...