Gå til innhold

Brosephs treningslogg


Broseph

Anbefalte innlegg

Bryst, triceps, skuldre

Benk: 57.5-57.5-57.5 (9 reps, hjelp på de siste)

Skråbenk: 20-20

Flyes: 12-12-12

Arnold Press: 12-12-12

Franskpress:25-25(8)-25(5) :(

Side Raise:6(12 reps)-7-7

Triceps extensions tau:15-15-15

Crunch maskin45-45-45

 

Blæ. Sliter sånn med å øke i benkpress, selv om jeg spiser masse. Bør frekvensen opp a.k.a.2-splitt eller SL?

Endret av Broseph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bryst, triceps, skuldre

Benk: 57.5-57.5-57.5 (9 reps, hjelp på de siste)

Skråbenk: 20-20

Flyes: 12-12-12

Arnold Press: 12-12-12

Franskpress:25-25(8)-25(5) :(

Side Raise:6(12 reps)-7-7

Triceps extensions tau:15-15-15

Crunch maskin45-45-45

 

Blæ. Sliter sånn med å øke i benkpress, selv om jeg spiser masse. Bør frekvensen opp a.k.a.2-splitt eller SL?

 

Hvor mange reps kjører du? Du kan prøve å legge på noe mer vekt og kjøre 2-4 reps lavere. Husk at 2-3kg opp også er en økning.

Lenke til kommentar

Hvor mange reps kjører du? Du kan prøve å legge på noe mer vekt og kjøre 2-4 reps lavere. Husk at 2-3kg opp også er en økning.

Jeg kjører 10 reps. Det kan jeg forsøke. :) Ja, det er en økning, men jeg trengte en god del hjelp på de siste repsa, og jeg hadde håpet på å kunne klare dem selv. Ting tar tid... :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører 10 reps. Det kan jeg forsøke. :) Ja, det er en økning, men jeg trengte en god del hjelp på de siste repsa, og jeg hadde håpet på å kunne klare dem selv. Ting tar tid... :)

 

Og jeg ville slutta å få hjelp til de siste repetisjonene, jeg har aldri gjort det på den måten, og jeg vil tro du mister en del av poenget med de siste repetisjonene når du får hjelp med dem. Det er bedre å klare seks ordentlige enn få hjelp på åtte-ni reps. Spotteren skal kun hjelpe med å få stanga opp igjen etter et sett eller når du kjører til failure.

Lenke til kommentar

Og jeg ville slutta å få hjelp til de siste repetisjonene, jeg har aldri gjort det på den måten, og jeg vil tro du mister en del av poenget med de siste repetisjonene når du får hjelp med dem. Det er bedre å klare seks ordentlige enn få hjelp på åtte-ni reps. Spotteren skal kun hjelpe med å få stanga opp igjen etter et sett eller når du kjører til failure.

Jeg ser poenget ditt, men det er da ikke noe galt i "Forced Reps" per se?

 

Om du vil øke i styrke anbefalar eg 5x5 SL. Både eg og fleir her inne har økt noko vanvittig på det.

Ja, planen er å gjøre dette til våren, dog i kaloriunderskudd, men så fortsette med det utover høsten. Har gjort SL litt før, men jeg synes ikke det er så gøy som det jeg gjør nå. :p Dog har ingen sagt det skal være gøy...
Lenke til kommentar

Går i kcal underskudd selv, og skjønnar ikkje korleis eg kan ha hatt slik framgang. Må vere at eg i tillegg går på PF...Økt rundt 20kg i samtlige øvingar på 3 månedar :xmas:

Wat.

 

Forøvrig er egentlig ikke å øke i styrke det viktigste. Jeg skal bare få muskler og miste fett (etter hvert). Blir spennende til våren... Kanskje jeg klarer å få frem packen, for første gang i mitt liv! Haha :E

Lenke til kommentar

Går for pack til sommaren! Ja, heilt sjukt. Starta med 90kg i knebøy i september, nå er eg på 112,5, starta med 70kg i benk, nå 85, 90kg i markløft, nå på 130kg :p

Har nok gode gener, men trur nok at programmet eg brukar, har vore effektivt!

 

Forresten, når du tenker på å få muskler; har blitt ganske mykje større i volum, men køyrer iso-øvingar i tillegg til baseøvingane. Bruk 5x5 i base, så trenar du for hypertrofi i isoøvelsar for skuldre, rygg, armer o.l. Funkar fjell! ;)

Lenke til kommentar

Forresten, når du tenker på å få muskler; har blitt ganske mykje større i volum, men køyrer iso-øvingar i tillegg til baseøvingane. Bruk 5x5 i base, så trenar du for hypertrofi i isoøvelsar for skuldre, rygg, armer o.l. Funkar fjell! ;)

I'll look into it. ;)

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

Shrugs... ben og mage? Hvor er magetreningen?

Uhm... Er vel heller overskriftene som ikke er helt oppdaterte. Jeg la Shrugs til bendagen og trener egentlig mage litt fordelt, og akkurat forrige benøkt gjorde jeg ikke mage av en eller annen grunn. Kan ha vært dårlig tid. Jeg trener med en kamerat for tiden og blir litt vel påvirket av hans innfall.

Endret av Broseph
Lenke til kommentar

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1431#.UNHKLHeUPOs

 

Bare siterer fra den siden jeg :)

 

"12. Se skrått nedover på et punkt som er om lag 4 meter foran deg på gulvet (sett gjerne opp en flaske). Dette vil sikre at nakken ikke kommer i overdreven ekstensjon, så ikke se opp. Personlige preferanser kommer inn i bildet også her, men nakkehelse er greit å ha i orden. På tunge løft vil dette ofte gå til dass, men inntil du går for maks, så gjør ditt beste for å ha full kontroll på hele kroppen."

Lenke til kommentar

Likte kvartbøyen til han ved siden av deg!

 

Knebøy: Bra beinstilling. Du har godt tyngdepunkt, men ser ut til å jobbe litt for mye med knærne. Du presser de noe ut til siden og litt frem på vei ned under enkelte reps, så prøv å bli bevisst å holde dem stabilt, evt. forsøke ti cm lengre mellomrom mellom beina. Ser ikke ut til at du skaper særlig buktrykk heller (correct me if I'm wrong - vanskelig å se), det kan være greit å få inn med en gang. Personlig liker jeg et smalere grep på stanga for stabilitet, men det velger du jo selv. God jobb, though!

 

 

Marken er jeg usikker på, kjører rumenske selv, og det blir litt annerledes. Kan dog se ut til at du lar skuldrene ta av for manglende spenn i korsryggen på vei ned, men det er vanskelig å avgjøre uten å klå på deg. Utover det med knærne har du god teknikk der. Har du forsøkt å stå på noe? Du har lange bein, og kunne fint gitt deg selv litt større rom :)

 

Edit: la meg legge til at jeg presterte å dele knebøyen din på facebook. Dustetouch på dustetab.

Endret av Anaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig med Anaio hva bøy angår. Du kjører nakkebøy og benstillingen er helt bra, føttene står fint fremover også som i utgangspunktet skaper balanse i anklene (og derfor resten av den kinetiske kjeden). Det kan se ut som om anklene dine kollapser lit i bunnen, men det er vanskelig å se utifra videoen. Om noe kan du faktisk presse knærne enda mer utover som skaper enda mer stabilitet. Det er ikke noe farlig å presse knærne utover. Ellers er det ikke så lett å se hva som skjer med overkroppen. Har du nok trykk i magen? Det er det viktigste når det kommer til bøy. Du kan aldri være sterk nok i kjernen!

Det er ikke veldig synlig buttwink heller, men du kan alltid jobbe med hoftemobilitet.

Vektløftermark, jo! Synes ikke det er voldsom bue på stanga, akkurat. Du kan nok tjene på bedre oppspenn både i mage og skuldre.

Lenke til kommentar

 

Jeg ser allerede buttwink under knebøy og at jeg fører stanga rundt knærne under markløft (noe jeg trodde jeg ikke gjorde, rart).

 

Noe annet? :)

 

Det er ikke noe feil med markløften. Du mangler kanskje noe spenn i kroppen, men det kan være fordi det er veldig lett for deg.

 

Når det gjelder bøyen må jeg også si meg enig med wingeer. Test gjerne med knærne mer utover i startstillingen, evt. bredere benstilling.

Endret av 1814_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...