Gå til innhold

Brosephs treningslogg


Broseph

Anbefalte innlegg

Do not get ashame. You try for more you can do today, but tomorrow, you lift more. Everyone beginning somewhere, soon you will be strong.

- Russian Weightlifting Jesus

 

Jeg er 23 år, mann og student. Jeg er 1.84 meter høy og veier rundt 80 kilo. Utenom trening har jeg ingen hobbyer som krever fysisk aktivitet. Jeg har før trent RYP en periode, SL en liten periode og et 3-splittsprogram som dere finner under. Jeg har litt Anterior Pelvic Tilt. dette er også noe jeg jobber med.

 

Av kosttilskudd bruker jeg selolje, vitamineraltabletter, ZMA, kreatin og proteinpulver.

 

Programmet jeg skal følge (fra og med mandag 10. september 2012) er som følger:

 

 

Økt A: Bryst, Triceps, skuldre

Benkpress 3x10

Skrå benkpress 3x10

Hantel flyes 3x10

Arnold Press 3x10

Skullcrushers 3x10

Side Hantel Raise 3x10

Mage

 

Økt B: Rygg, Biceps, nakke, underarmer

Markløft 3x10

Rows 3x10

Pulldowns 3x10

Hantel curls 3x10

Isolasjonscurls 3x10

Hånleddscurls 3x10

Mage

 

Økt C: Bein og litt mage

Knebøy 3x10

Beinpress 3x10

Leg Extension 3x10

Leg Curls 3x10

Calf Raises 3x10

Shrugs 3x10

Mage

 

 

EDIT (10.11.12): Jeg går i bulkemodus nå, og beholder programmet. Etter jul/nyttår skal jeg deffe og forsøke meg på et styrkeprogramm ala SL. Det blir tungt, men den tid, de gains.

 

EDIT (03.01.13): Programmet jeg skal følge fra og med i dag heter Stronglifts 5x5 og er som følger:

 

 

Økt A

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Bent-over Rows 5x5

 

Økt B

Knebøy 5x5

Militærpress 5x5

Markløft 1x5

 

 

 

EDIT (01.03.13): Tar pause fra SL hvertfall en liten stund. Kjører 3-splitt for tiden. 3 sett, 10 reps, varierer øvelsene.

 

EDIT (29.04.13): Ny firedagersrutine jeg har laget med god hjelp av Wingeer.

 

 

A:

Back Squats 5x5/3x6 (alternate)

Barbell Flat Bench Presses 5x5

Arnold Presses 3x8-12

Lying Triceps Extensions 3x8-12

Chinups 3xF (weighted when >12)

 

B:

Clean pulls 3x5