Gå til innhold

Fjerne irriterende "pop ups" på BenQ GL2450HM?


Grreven

Anbefalte innlegg

Hei! Har nå denne skjermen http://www.komplett....aspx?sku=635503 og er hittil fornøyd. Det som plager meg er at når jeg skifter mellom vanlig desktopbruk og over til f.eks. et fullscreenspill så popper det opp "Suggested Monitor Resolution 1920x1080" på et bilde midt på skjermen. Er irriterende nok selv om det ikke varer mer enn 4-5 sekunder. Lurer derfor på om det er mulig å fjerne denne beskjeden?

Videre synes jeg den er treg når den skifter fra desktop til fullscreenspill og omvendt. Tar gjerne 4 sekunder, mens min gamle Samsung SyncMaster BF930 brukte ikke mer enn 1 sekund. Er det noe man kan gjøre noe med, evt ved å skifte fra DVI til HDMI?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme skjermen, og uten at jeg kan forklare hvordan kan jeg si at ja, det går an å unngå beskjeden. Jeg får den nemlig aldri. Har heller ingen problemer med at skjermen er treg når den går fra desktop til spill med samme oppløsning som Windows. Når jeg derimot starter eldre spill, gjerne i 4:3 aspect ratio, bruker den lengre tid og jeg får opp beskjeden om at jeg burde endre oppløsning. Jeg har hele tiden trodd at dette (inkludert tiden det tar) var fordi oppløsningene i spillet og skjermen stemte overens.

 

Det vil ikke endre noe å gå fra DVI til HDMI (eller omvendt) da dette er samme teknologi for bildeoverføring.

 

EDIT: Du sier at spillene og Windows kjører samme oppløsning, men kjører de 1920x1080? Hvis ikke, er det trolig der det ligger.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...