Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

 

Er ikke så vanskelig det. Kommer litt an på musikken. Men det kommer etterhvert. :)

 

Hvem sa det var vanskelig? :p

Er bare artig at det begynner å komme seg etter å ha holdt på med produsering, la bare merke til her en dag. Men men, ikke alle sanger som er like lette å dele opp i tracks. :)

 

Men natta! Engelsk forberedelse og yrkesmesse :)

Lenke til kommentar

 

Har ikke NOE problem med å mikse på de. ;) Man må bare ha et trent øre, så går det helt fint. Hadde noen Polk Audio monitorer før, men kan ikke påstå at det var noe bedre liksom. :) Etterpå kjører jeg miksen på stuehøytalerne for å forsikre at det låter greit. :) Og det gjør det i 99% av tilfellene. Men har man ikke et trent øre, kan det fort bli et problem på X-530. :)

ALLE med trent øre vet at logitech låter dritt.

Mellomtone og diskant som er så greøtete og feit at man ikke kan høre noen stemmer fordi de er så ukare.

Og bass gjengivelsen er slapp og henger ofte etter...

 

 

Lenke til kommentar

ALLE med trent øre vet at logitech låter dritt.

Mellomtone og diskant som er så greøtete og feit at man ikke kan høre noen stemmer fordi de er så ukare.

Og bass gjengivelsen er slapp og henger ofte etter...

 

 

 

Der må jeg si meg helt uenig med deg. Jeg har hverken grøtete mellomtone eller diskant, og har NULL problem med å høre stemmer. Bassen henger heller ikke etter.

Du og jeg er nok veldig forskjellig, for jeg lar meg ikke lure av et merke skal være så mye bedre enn et annet. ;) Et populært merke gir ikke nødvendigvis så mye bedre lyd.

Husker i "gamle dager" da det var så in å kjøpe B&O i både TV og anlegg fordi det var så kult og SÅ bra...og dyrt. Min tidligere huseier hadde det. Men jeg spillte fletta av han med mitt mye "dårligere" anlegg. Både på volum og kvalitet. ;) Så jeg er ikke noe merke-hore som bare skal ha det som er kult fordi andre har det. Hvis du syns X-530 låter grøtete, må du seriøst ta en sjekk av ørene dine. :) Ellers så har du ikke et trent øre. Jeg har holdt på med lyd siden FØR du blei født. ;)

 

Regner med at du liker Cerwin-Vega.... syns du de gir en GOD kvalitetslyd? Bare et spørsmål. ;)

Endret av Maximalyd
  • Liker 4
Lenke til kommentar

CV har ikke noen god lydkvalitet, visst vi ser bort i fra AL serien.
Al serien hadde en helt syk kombo mellom topp og bunn og en kraftigere og mere dominant mellomtone skal man lete lenge etter.
Men for tiden sitter jeg å sikler på et par med Klipsch RF 7 Mk2, 2 stk XTZ 12.18 og McIntosh forsterker, men det koster jo faen meg flesk! :(

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Men for tiden sitter jeg å sikler på et par med Klipsch RF 7 Mk2, 2 stk XTZ 12.18 og McIntosh forsterker

Veldig godt valg, må jeg si :p heheh. Klipsch er bra høyttalere til sitt bruk. De kan være litt skarpe i diskanten i begynnelsen, men de demper seg etterhvert. Veldig engasjerende høyttalere som kan spille fantastisk høyt uten noe som helst stress.

Lenke til kommentar

Veldig godt valg, må jeg si :p heheh. Klipsch er bra høyttalere til sitt bruk. De kan være litt skarpe i diskanten i begynnelsen, men de demper seg etterhvert. Veldig engasjerende høyttalere som kan spille fantastisk høyt uten noe som helst stress.

 

CV spiller høyt, det er jeg enig i. Men for min del har jeg jo vokst fra volum-alderen....hehe.

Lenke til kommentar

Nå var det Klipsch jeg snakket om da :p. CV er for det meste bare mye bass og mye volum, men skal sies at de har forbedret seg litt med XLS-serien når det gjelder lydkvalitet. De har jo også noen klassikere fra 70 og 80-tallet da høyttalerne fortsatt ble laget i USA.

 

Noen her som spiller CS:GO, forresten?

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Neida, skjønner den. Jeg ville heller ikke ha kjøpt Klipsch. Kjenner flere som har det og er fornøyd med det, men Klipsch har andre egenskaper enn det jeg ser etter i en høyttaler. Det gjelder bare å eksperimentere litt med ulike høyttalere for å finne en lydsignatur du liker, og som passer bra til den musikken du hører på. :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor så slem? :(

 

 

 

xDDDDDDDD

Du Krom han kurio var ikke mer slem en da du kalte meg det samme da noob skrev du å MTK da til meg da

 

 

Hehe, hadde håpet på at joking skulle gjøre det ettersom at han alltids maser. :p

 

Kjøpte disse, kompis :)

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=210&artno=326071

 

Takker! :D

 

 

 

 

Så Kurio gjorde en glimrende jobb der, :thumbup::thumbup::thumbup: så jeg trengte ikke masse på deg. For jeg håper å se Darth Vader :devil: :devil: i star wars clone wars snart da :devil: da

Endret av Fleischmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...