Gå til innhold

Vowels treningslogg (nybegynner)


Vowels

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av det beste du får på både smak og kvalitet

Hvor mye tar du av den? Jeg fyller nå opp shaken til 100ml med proteinpulver, virker litt for lite.

 

Fikk pulveret her om dagen, overraskende godt. Tenker jeg skal ta en dose om dagen fremover.

 

Sjekk ut Gordon Ramsay's Cook With Me app. Alt fra raske til tidkrevende matretter. Du kan også sjekke ut boken hans, eller den nye tv-serien. Det er veldig fokus på at ting skal være enkelt og gå kjapt.

Takk for tips! Sjekkes ut.

 

Har startet med å spise en boks tunfisk hver dag nå, syvende dagen unnagjort. Smaker relativt kjipt, men funker. Mett blir jeg hvertfall

Lenke til kommentar

Nei, samme tenkte jeg. Er såpass i startfasen at jeg ikke har stagnert på noen øvelser og fortsatt holder på med teknikk.

 

Planen var egentlig å kjøpe nå som jeg fikk tilbudet, ikke bruke det med en gang. Skulle bare forhøre meg om noen har hatt erfaring med det tidligere eller om det ikke er bra for kroppen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nye regler nå. Så tar mye mindre vekt i alle øvelsene enn tidligere. Bruker fire sekunder ned og to opp på alt jeg gjør, føles grusomt.

 

Dag1: Bryst, skuldre og triceps.

 

Benkpress: 40kg 10x3 reps

Stående skulderpress med manualer: 6kg 10x3 reps

Standing dumbbell? Aner ikke hva den heter, her er bilde. 3kg 10x3reps :O

Skråbenk flyes? 10kg 10x3reps

Skråbenk manualer 14kg 10x3reps

Triceps pushdown 15kg 10x3reps

 

Mageøvelse med en kompis. Ligge på ryggen med beina opp og dytte dem rundt.

 

Fant ut at jeg dropper 5x5stronglift da jeg rett og slett ikke er sterk nok til mange av øvelsene. Dette er uke to med nytt program og føles bra. Blir helt utmattet etter en økt og det er et helvete med den fire/to sekunder regelen. Hele økta skal være unnagjort på under en time. Lite pauser.

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed på studioet om at det var lurt å bygge opp "core" før man startet på SL, vet ikke om dette stemmer? Jeg var der at jeg måtte ta stangen + bittelitt vekt i markløft og barbellrow. Noe som gjorde at den ikke kom høyt nok opp fra gulvet når man skulle starte. Hos oss er det ikke store vekter før på 20kg. Meh, litt knotete forklart det der.

 

Hva synes du om den dagen jeg hadde i går? Med tanke på øvelsene.

Lenke til kommentar

Vel, det gjelder vel egentlig bare å holde ut. Jeg har bare trent i snart 1.5 år og da jeg begynte synes jeg at 40kg knebøy var tungt og slet med 85kg. Nå har jeg 185kg i markløft og 150kg i bøy. Har stort sett holdt meg til 5x5-lignende programmer med fokus på baseøvelser.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det, så er SL5x5 ypperlig for å blant annet bygge opp grunnleggende styrke. Jeg gjør noe lignende, men har litt andre øvelser. Benkpress, markløft og knebøy kjører jeg 5x5 på. En skal begynne på et lett nivå, så bygger man seg langsomt oppover. Noe av det jeg liker med 5x5 er at det er lett å merke forskjell fra trening til trening. Personlig så hadde jeg peøvd 5x5 litt lenger enn du har gjort.

 

Uansett, det er opp til deg å finne ut hva som passer deg best. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Har bestemt meg for å vente litt med 5x5. Liker dette programmet veldig godt og føler jeg får kjørt meg skikkelig. Prøver det en stund hvertfall! Bruker noen av dere den "4/2 sekunder" regelen når dere løfter?

 

Litt frustrert angående vekten nå, gått ned til 67,5kilo igjen. Føler jeg aldri har spist så mye som i det siste, haha. Kanskje en liter H melk om dagen får fart på sakene?

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed på studioet om at det var lurt å bygge opp "core" før man startet på SL, vet ikke om dette stemmer? Jeg var der at jeg måtte ta stangen + bittelitt vekt i markløft og barbellrow. Noe som gjorde at den ikke kom høyt nok opp fra gulvet når man skulle starte. Hos oss er det ikke store vekter før på 20kg. Meh, litt knotete forklart det der.

 

Hva synes du om den dagen jeg hadde i går? Med tanke på øvelsene.

Skjønner akkurat hva du mener, og det er ikke verre enn å bygge opp under vektene hvis stanga blir for lav med små vekter på markløften. Legg et par 20 kgs flatt på gulvet på hver side under vektene evt. bygg opp med matter :)

Lenke til kommentar

Er ikke rart når du bruker mer tid på å kjøpe musikk enn på treningen! ;)

Tsk, så klart gjør jeg det! Trening tar bare fire timer, det er bare en brøkdel av hva jeg bruker på å leite opp musikkutgivelser.

 

Jeg burde vel egentlig bruke mer tid på å spise, rett før jeg drikker olivenolje nå.

Lenke til kommentar

Woho, i dag veide jeg 70kilo blank. Tror jeg må ta meg en pause fra den vekta, blitt for dilla på den. Sjekker igjen om to uker.

 

I morgen er det siste og fjerde økta denne uken. Feirer med Katharsis på studioet.

 

 

Oooog, er det ingen her inne som bruker 4/2 sekunder regelen når de løfter? At man feks bruker fire sekunder ned med stangen på benkpress og to opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...