Gå til innhold

Utvikling av grafiske applikasjoner


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig startet å kikke litt på de ulike mulighetene for å lage grafiske applikasjoner i Java og det har dukket opp et par spørsmål.

 

Forøvrig er planen min følgende:

Lage enkle tegninger, kurver etc -> Enkle 2D animasjoner -> 3D animasjoner

 

I ulike tutorials ser jeg at noen strukturerer programmene sine rundt en JFrame, lager JPanel etc. I Sun sin Java3D tutorial så jeg at de brukte Applet med 3DCanvas for å lage programmet. En annen 2D tutorial brukte en JApplet.

 

Poenget mitt er, hvorfor er det så mange måter å organisere grafiske programmer på? Hvorfor applet kontra jframe? etc ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...