Gå til innhold

Skal selge Gaming-PC. Hjelp til prissetting.


Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min stasjonære, da jeg ønsker meg noe mere kompakt.

Jeg kjører BF 3 på high helt uten problem, og ultra med små-hakking i de mest begivenhetsrike partiene.

Jeg skal kjøpe meg en kraftig bærbar, og er veldig usikker på hva jeg kan sette som pris på dette oppsettet.

 

Her er spesifikasjonene:

 

Kabinett: In-Win Fanqua Midi Tower

Strømforsyning: Chieftec Super Series 650W PSU

Hovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Prosessor: Intel Core? i7 Quad Processor i7-860 2,8Ghz

Vannkjøling: Corsair H50 Hydro Series

Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9

Grafikk: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

Lyd: Creative X-fi Fatal1ty

HDD: Hitachi Deskstar? 7K1000.C 1TB

Skjerm: LG Flatron L194WT

Tastatur: Logitech G15

Trådløst nettverkskort: Usikker type, men N-standard...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er selvbygget i mars 2010.

Kabinett, strømforsyning, hovedkort, prosessor, ram, gpu og HDD er kjøpt da for kr 9400,-

Lydkort, skjerm og vannkjøling er ca 1/2 til ett år eldre, og stod i min forrige maskin.

Tastatur og nettverkskort er ettermontert for ca 1 år siden.

Lenke til kommentar

Med dobbel hw-ytelse pr 18 mnd og avskrivning er reglen oftest 30% av pga brukt + 30% av pr år.

Dvs etter 3,3 år er den gratis, verdt noen hundrelapper.

 

Det behøver ikke være dårlig i seg selv, men det har kommet ny hardware som bruker mindre strøm, yter mer , er kjøligere og billigere å produsere.

 

Eksempel, kjøper en SR2 med 12 core xeon for 33.000

Selger den samme året for 10.

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prismessig sier jeg meg enig med Arni.

 

Når det gjelder praktisk betydning av levetid, så er min erfaring at strømforsyning og harddisk er det som først ryker. De 2 av maskinene jeg har bygget hvor psu faktisk har tatt kvelden hadde vært i drift hhv 8 og 9 år, noe som gir grunn til å tro at strømforsyninga har god tid på seg. Billigere psu-er kan regnes med å vare noe kortere pga billige kondensatorer som sprenges når de blir gamle.

Lenke til kommentar

Prismessig sier jeg meg enig med Arni.

 

Når det gjelder praktisk betydning av levetid, så er min erfaring at strømforsyning og harddisk er det som først ryker. De 2 av maskinene jeg har bygget hvor psu faktisk har tatt kvelden hadde vært i drift hhv 8 og 9 år, noe som gir grunn til å tro at strømforsyninga har god tid på seg. Billigere psu-er kan regnes med å vare noe kortere pga billige kondensatorer som sprenges når de blir gamle.

 

Nå beveger jeg meg litt off topic.....

 

jeg interesserte meg litt i tråden da jeg i morges startet PC med et smell og kraftig lys bak fra området hvor strømuttaket er. Og så vart alt dødt.

 

Krise - hadde ikke tenkt å bruke peng på ny PC og havnet her for vedr. brukt...

 

Men kan det rett og slett være PSU min som smalt og - kan kanskje det hele reddes med en ny PSU? - siden du nevner noe om at psu kan sprenges når de blir gamle...denne er ca 4 år, men jeg aner ikke om den er god eller dårlig...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...