Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Brudd på muntlig avtale ved bilsalg


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og noen kamerater var å så på en russebil i går. Vi ble enige om om at vi skulle få kjøpe bilen og betalte et lite depositum(1000 kr) for at vi skulle forsikre oss med resten av gutta at vi ville kjøpe bilen og for at de ikke skulle selge den.

 

Da vi kontaktet dem i dag sa de at de hadde solgt bilen til noen andre og at siden avtalen ikke var skriftlig så har vi ingen rett på den.

 

Så langt jeg vet så er muntlig og skriftlig avtale likegyldige.

 

Spørsmålet er vel da om har vi krav på bilen og isåfall hvordan kan vi få den "tilbake"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er om dere ble enig om et kjøp, eller en reservasjon? for min del høres det ut som om dere reserverte bilen mot et depositum?

 

Det blir mer en reservasjon kan jeg tenke meg siden vi betalte et depositum mot at de ikke skulle selge bilen.

 

Men de sa også at de skulle selge bilen til oss får 42 000 kroner. Så jeg vet ikke hva man skal definere det som

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om dere ble enig om et kjøp, eller en reservasjon? for min del høres det ut som om dere reserverte bilen mot et depositum?

 

Det blir mer en reservasjon kan jeg tenke meg siden vi betalte et depositum mot at de ikke skulle selge bilen.

 

Men de sa også at de skulle selge bilen til oss får 42 000 kroner. Så jeg vet ikke hva man skal definere det som

 

Dere hadde ikke sagt at dere skulle ha bilen, men at dere skulle høre med resten av vennene deres om det var noe dere ville kjøpe? I såfall er det ikke like klart som om dere hadde blitt enig om et betingelsesløst salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...