Gå til innhold

Matematikk kurs


steelsound

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg går for tiden påbygging til generell studiekompetanse og ønsker å starte på datateknikk ved NTNU til neste høst. Har fagbrev som skipselektriker fra før, men fant ut at jeg ville prøve noe annet. Problemet er at kravet for å komme inn er fysikk 1 og R1 og R2 matte. Jeg tar fysikk 1 mens jeg tar påbygg, men får ikke mulighet til å ta R1 og R2 matte.

 

Jeg har forhørt meg om kveldskurs, men det viser seg at jeg trenger påbygg matten for å kunne starte R1 og R2. Er da det eneste valget å ta matten som privatist, eller er det noen sommerkurs jeg kan ta etter jeg er ferdig med påbygg og før evnt. datateknikk?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forkurs ved en høgskole er jo et alternativ. HiST f.eks. Men du må i så fall vente et år, med mindre du bytter fra påbygg nå. Du trenger dog sannsynligvis bare å ta matematikken så sant du får generell studiekompetanse.

 

Det er en del høgskoler som tilbyr ingeniørutdanning for de med fagbrev - men ikke generell studiekompetanse. Og noen som tilbyr det for de som har generell studiekompetanse men mangler matematikk og fysikk. NTNU har ikke noe slikt, men det vil være mulig å ta 2-årig master her om du tar bachelor i ingeniørfag ved en høgskole.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Ja, et forkurs ved HiST kunne vel være en løsning. men da blir det vel uansett 1 år ekstra før jeg kan begynne på ingeniørstudie, så da kan jeg jo likegodt bare bo hjemme det året og ta kveldskurs i R1 og R2?

Syns jeg har hørt snakk om sommerkurs, du har ikke hørt noe om det vel?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om sommerkurs, f.eks. ved HiG, men da kun i R1. Dette kan være aktuelt om du vil studere et IT-studie ved HiG som kun krever generell studiekompetanse og R1 - f.eks. informasjonssikkerhet.

 

En annen mulighet er jo å søke seg inn på noe annet ved NTNU, og så velge de samme emnene som datateknikk og søke overgang. Men da bør du ha kontroll på R1 og R2 først, eller så kan matematikken ved NTNU slå deg i trynet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...