Gå til innhold

Solid, liten koffert som beskytter laptop?


Zeph

Anbefalte innlegg

Eg er på jakt etter ein koffert eg kan pakke PC-en i utan å vere redd for skader som følge av røff flyplassbehandling. Ser føre meg ein av hardplast med ein mjuk innpakning på alle sider av PC-en.

 

Fant eit par Pelican-kofferter som såg bra ut, men kosta og deretter. 2-3000 kroner. Hadde ikkje vore dumt med noko litt billegare. Om skalet er solid så kan eg for så vidt lage innmat til PC-en sjølv av noko mjukt. Om den går som kabinbagasje på dei største flya og har plass til litt ekstra, så er det topp.

 

Skal leite meir, men om nokon har erfaringar så tar eg mot alt. Eventuelt merker eller butikkar å sjå etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kabinbagasje du er på jakt etter? Jeg reiser ikke altfor mye med fly, men når jeg gjør det holder jeg meg til en liten messengerbag og pakker bare PC-en inn i et neoprenskall. Når man har den med som håndbagasje er det jo ikke vanskelig å håndtere den selv, så med mindre du er ekstremt uforsiktig burde det ikke være nødvendig med noe mer enn det.

 

Hvis det derimot er snakk om å sende den som innsjekket bagasje forstår jeg hvorfor du er litt redd for behandlingen av bagasjen, men når det er en laptop vil jeg egentlig bare råde deg til å ta den med som håndbagasje. Om du da velger en ryggsekk, en liten koffert eller en trillekoffert av en eller annen størrelse er jo opp til deg og dine behov.

Det kan være alt fra denne:

51r2suSky2L._SX500_.jpg

og denne

51RRZ2DJbLL._SX500_.jpg

 

til noe som denne

41X2e6PrwRL._SX500_.jpg

 

 

Fant alle bildene på Samsonite.com, men det finnes jo utallige produsenter av slike ting. Det blir da et spørsmål om hvor høyt du er villig til å gå i pris, og hvor god kvalitet du ønsker. Min erfaring er at Samsonite sine produkter holder seg godt, og holder god kvalitet ift. pris. Nå har de fleste Samsonite-produktene mine blitt kjøpt i utlandet, så vet dessverre ikke så mye om det generelle prisnivået i Norge.

Lenke til kommentar
Hvis det derimot er snakk om å sende den som innsjekket bagasje forstår jeg hvorfor du er litt redd for behandlingen av bagasjen, men når det er en laptop vil jeg egentlig bare råde deg til å ta den med som håndbagasje.

På fly har eg den alltid som håndbagasje, men eg flyr ein del helikopter ifm. jobben og må ha med meg laptopen. På helikopteret er det ikkje lov med håndbagasje, så eg må sjekke den inn. I ein mjuk bag eller koffert kan det då bli nokre støt.

 

Takk for lenka Phileas. Det blir kanskje noko sånt. Må vurdere pris og litt sånt. Dei som er meint kunt for laptopen er greie, men det hadde vore greit å ha plass til litt anna og. Med ein kasse til kun laptop så må eg ha ein ryggsekk i tillegg til andre ting.

 

313_STORM_CASE_iM2370_1.jpg

 

Alternativt ein ryggsekk med rom for laptop.

 

75884_PELICASE_RYGGSEKK__laptop__1.jpg

 

Fekk tips om Clas Ohlson av alle ting. Type verktøykoffert frå 299,- til 499,-. Det er jo fort eit langt rimelegare alternativ. Med eit hardt skal og plass inni kan eg lage til skumgummi etter behov. Sidan det i praksis kun er behov ved helikopterturar kan kanskje ein sånn fungere bra. Eg kjem nok til å sjekke dei ut før eg eventuelt kjøper noko dyrare.

 

8872349040670.jpg

 

8872288944158.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke nølt med å foreslå Rimowa, hadde det ikke vært for at han ville ha noe som ikke kostet 2-3000 kroner. Bolero Business Trolley du linker til har en veiledende utsalgspris på nesten $600. Fant den hos TravelHeroes til 3999 NOK, men det står at den ikke kan sendes til Norge. Uansett er den over budsjettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...