Gå til innhold

Pålogging diskusjon.no feiler, men ok via min.tek.no


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvis jeg går inn på diskusjon.no og klikker på logg inn øverst til høyre så får jeg opp et "pop over" vindu. Jeg skriver inn riktig brukernavn og passord men får feil.

 

Jeg klikker så på glemt brukernavn/passord og havner på min.tek.no. Jeg logger inn her med akkurat samme brukernavn og passord som over og får vellykket passord. Jeg navigerer tilbake til diskusjon.no og er nå innlogget.

 

Dette er vel en bug i systemet deres? Mangel på sync i passord? Hva er min.tek.no til i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre som sliter med det samme? Kan noen av dere som jobber her sjekke det opp?

Hei, har du noen spesialtegn i passordet ditt? Kunne du forsøkt å endre passordet til noe mindre avansert (bare tall og bokstaver) gjennom min.tek.no og se om det går bedre for deg da?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det noen andre som sliter med det samme? Kan noen av dere som jobber her sjekke det opp?

Hei, har du noen spesialtegn i passordet ditt? Kunne du forsøkt å endre passordet til noe mindre avansert (bare tall og bokstaver) gjennom min.tek.no og se om det går bedre for deg da?

Jeg endret passordet til et med kun små bokstaver (a-z) og tall i. Jeg brukte epostadressen min til å logge på diskusjon.no og med det nye enkle passordet. Får feil passord, og brukernavn feltet endrer seg til bruekrnavnet jeg har hos dere. At dere i det hele tatt offentlig publiserer mapping mellom brukernavn og epostadressen på denne måten bør dere endre!

 

Tilbake til sakens kjerne. Jeg prøvde også å bruke brukernavnet hos dere med det nye passordet, får også feil her. Jeg klikker på glemt passord og kommer til mintek. Her er jeg nå innlogget. Jeg går tilbake til diskusjon.no hvor jeg ikke er logget inn. går tilbake til mintek hvor jeg er logget inn, logger ut, og logger inn igjen. Går til diskusjon.no hvor jeg nå er logget inn.

 

Dere har et reelt problem med innloggingen mellom disse to systemene, i alle fall i mitt tilfelle. Dere har vel logging på serveren?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg opplever også store problemer med dette. Skulle endre passord, og da begynte helvetet. Diskusjon.no-innloggingen fungerer ikke i det hele tatt, selv om brukernavn/passord er riktig. Må kjøre omveien om min.tek for at det skal funke.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som sliter med det samme? Kan noen av dere som jobber her sjekke det opp?

Hei, har du noen spesialtegn i passordet ditt? Kunne du forsøkt å endre passordet til noe mindre avansert (bare tall og bokstaver) gjennom min.tek.no og se om det går bedre for deg da?

fLeReK kan ha funnet roten til problemet. Tester dere ut og gir tilbakemelding? Det er veldig irriterende for oss det skjer med, og det kan være flere enn oss to også som har dette problemet nå.

Lenke til kommentar

Jeg endret passordet til et med kun små bokstaver (a-z) og tall i. Jeg brukte epostadressen min til å logge på diskusjon.no og med det nye enkle passordet. Får feil passord, og brukernavn feltet endrer seg til bruekrnavnet jeg har hos dere. At dere i det hele tatt offentlig publiserer mapping mellom brukernavn og epostadressen på denne måten bør dere endre!

 

Hei og takk for tilbakemelding.

 

Det var en bug som gjorde at oppdatering av forumet (i det man bytter passord) ikke fungerte. Dette skal nå være fikset. Så hvis du endrer passordet ditt nå skal det endres begge steder.

 

Vi publiserer ikke epostadressen til andre enn deg når du er innlogget så det skal i utgangspunktet ikke være et problem, men hvis noe annet er tilfellet så gi beskjed så skal vi fjerne denne koblingen. Hvis du vil være trygg på at du er så anonym som mulig på nett så er det lurt å opprette en egen epost som du ikke benytter til andre ting så den ikke kan kobles til deg som person via annet du gjør på nett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei og takk for tilbakemelding.

 

Det var en bug som gjorde at oppdatering av forumet (i det man bytter passord) ikke fungerte. Dette skal nå være fikset. Så hvis du endrer passordet ditt nå skal det endres begge steder.

 

Vi publiserer ikke epostadressen til andre enn deg når du er innlogget så det skal i utgangspunktet ikke være et problem, men hvis noe annet er tilfellet så gi beskjed så skal vi fjerne denne koblingen. Hvis du vil være trygg på at du er så anonym som mulig på nett så er det lurt å opprette en egen epost som du ikke benytter til andre ting så den ikke kan kobles til deg som person via annet du gjør på nett.

Hei si-m1, og takk for svar. Det kan se ut som at sync mellom de to nettstedene nå er i orden, det eneste problemet er at diskusjon.no ikke takler spesialtegn i passordet.

 

Jeg endret passordet på min-tek til 'testing' og fikk logget inn på diskusjon.no uten problemer. Jeg endret deretter passordet til 'testing!' men jeg får nå ikke logget inn med dette passordet på diskusjon.no.

 

Jeg antar at dere setter prioritet på å få ordnet dette siden dere nå ikke tillater sterke nok passord.

Lenke til kommentar

Hei si-m1, og takk for svar. Det kan se ut som at sync mellom de to nettstedene nå er i orden, det eneste problemet er at diskusjon.no ikke takler spesialtegn i passordet.

 

Jeg endret passordet på min-tek til 'testing' og fikk logget inn på diskusjon.no uten problemer. Jeg endret deretter passordet til 'testing!' men jeg får nå ikke logget inn med dette passordet på diskusjon.no.

Snodig.

Får du logga inn på tek.no med det nye passordet?

 

Testa det her, og det fungerer med eit utropsteikn i passordet, både på tek.no og forumet.

Lenke til kommentar

Hei si-m1, og takk for svar. Det kan se ut som at sync mellom de to nettstedene nå er i orden, det eneste problemet er at diskusjon.no ikke takler spesialtegn i passordet.

 

Jeg endret passordet på min-tek til 'testing' og fikk logget inn på diskusjon.no uten problemer. Jeg endret deretter passordet til 'testing!' men jeg får nå ikke logget inn med dette passordet på diskusjon.no.

Snodig.

Får du logga inn på tek.no med det nye passordet?

 

Testa det her, og det fungerer med eit utropsteikn i passordet, både på tek.no og forumet.

Jeg får logget inn på tek.no med utropstegn i passordet, men ikke på diskusjon.no. Prøvde igjen med et annet passord med utropstegn i, tek.no er ok men ikke diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Testa det her, og det fungerer med eit utropsteikn i passordet, både på tek.no og forumet.

Har du hatt dette passordet lenge? Altså, ble passordet laget før de gikk over til "min.tek.no-systemet"?

Prøv å bytt passord til noe med spesialtegn i, så vil jeg nesten tro du opplever feil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Snodig.

Får du logga inn på tek.no med det nye passordet?

 

Testa det her, og det fungerer med eit utropsteikn i passordet, både på tek.no og forumet.

Har dere fått sett på dette? Ser at det er flere her på forumet som har akkurat samme feil.

 

Edit: samme problem

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1455005

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1478610

Endret av martin82
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Til orientering skal vi nå ha fikset to problemer som forårsaket at en del passord med spesialtegn enten feilet hos både Diskusjon.no og MinTek eller bare her på Diskusjon.no. http://www.diskusjon...r&showissue=843

 

Merk at dere må sette passordet på nytt før det funker. (Igjen, dette gjelder kun dersom dere ønsker å bytte til ett passord som ikke fungerte tidligere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...