Gå til innhold

Tvangsinnlagt for 911 teorier?


Kubin

Anbefalte innlegg

Det står at de sto "to the side of the front door". Så da kan en jo få det inntrykket at gutten først må stikke revolveren ut av det knuste vinduet, og sikte ut til siden, hvis han skulle skyte på dem.

 

Jeg googlet for å se om andre har skrevet om saken. Fant en artikkel fra CBS Atlanta.

 

De skriver om at forhandlerne sto bak en vegg, på den éne siden, og at man kan se av skuddsårene på 16-åringen at han var vendt motsatt vei, og hadde altså ikke stukket revolveren ut gjennom hullet i vinduet.

 

De skriver også om at skarpskytteren som skjøt 16-åringen, tydeligvis ikke hadde blitt særlig briefet om hvordan ting lå ann :

 

"Yarbrough was on the scene less than 20 minutes before he pulled the trigger and admitted he didn't even know if there was a hostage inside."

 

http://www.cbsatlant...bs-atlanta-news

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står at de sto "to the side of the front door". Så da kan en jo få det inntrykket at gutten først må stikke revolveren ut av det knuste vinduet, og sikte ut til siden, hvis han skulle skyte på dem.

 

Jeg googlet for å se om andre har skrevet om saken. Fant en artikkel fra CBS Atlanta.

 

De skriver om at forhandlerne sto bak en vegg, på den éne siden, og at man kan se av skuddsårene på 16-åringen at han var vendt motsatt vei, og hadde altså ikke stukket revolveren ut gjennom hullet i vinduet.

 

De skriver også om at skarpskytteren som skjøt 16-åringen, tydeligvis ikke hadde blitt særlig briefet om hvordan ting lå ann :

 

"Yarbrough was on the scene less than 20 minutes before he pulled the trigger and admitted he didn't even know if there was a hostage inside."

 

http://www.cbsatlant...bs-atlanta-news

 

Isåfall virker det som de burde briefet han bedre, og at han burde krevd mer informasjon. Samtidig synes jeg det er vanskelig å konkludere når informasjonen enten kommer fra advokaten på den ene side eller politiet på den andre, og vi selv vet lite om både rutiner og situasjon

Lenke til kommentar

Isåfall virker det som de burde briefet han bedre, og at han burde krevd mer informasjon.

 

Det er vel ingen bombe at dommen min er langt hardere. Og bredere.

 

Her er et videoklipp om en annen tendens som får en til å tenke "politistat". Det dreier seg om "stop and frisk" ( Stans og ransak ) som New York politiet har drevet med en stund, og der politibetjenter forteller at de har press på seg om at de skal stanse og ransake så og så mange.

 

"New York State Senator Eric Adams alleged that NYPD Commissioner Ray Kelly told him in 2010 that he hoped to "instill the fear in black and Hispanic youth that every time they leave their homes they will feel that they could be stopped."

 

(...)

 

Of the nearly 700,000 stop-and-frisks performed in 2011, 84 percent were conducted on blacks and Latinos."

 

http://www.youtube.com/watch?v=2XZ3EWglyVA

Lenke til kommentar
Tvangsinnlagt for 911 teorier?

Får ikke sett video i første post så kan ikke uttale meg om den spesifikt.

 

Men mer generelt vil jeg si jeg finner det ganske komisk at "911-konspiratører"/"truthers" (dvs; de som er overbevist om at government står bak) elsker å fremstiller seg selv som kneblet, jaktet på, og utsatt.

 

Youtube flommer over av dem, mainstream media lar dem fritt uttale seg og lager programmer om dem, de har mer eller mindre sine egne radiokanaler, de får dele og ytre sine meninger på forumer som dette, og de får hjelp av diverse lands største TV-kanaler som vår egen statseide NRK til å gjentatte ganger spre det alternative budskap og deres "sannheter" i form av dokumentarer.

 

Men mens "problemmakere" som Alex Jones, Dylan Avery, eller Micael Moore lever i beste velgående, vil noen ha meg til å tro at en eller annen random fyr som sa han hørte "bombe", eller noe enda mer ubetydelig i den store sammenheng, skal ha blitt henrettet av government. Eller enda bedre, sprengningseksperten som få hadde hørt om, men som skal være av verdens fremste på nisjen demolisjon av bygg, Dany Jowenko, uttalte seg om fremvist film av 3 byggninger som raste. 2 av bygningene redegjorde han klart for hvorfor det åpenbart IKKE var snakk om kontrollert riving med eksplosiver, mens den 3. filmen/bygningen mente han så ut som en kontrollert rivning. De forskjellige truthers-klanene veksler mellom å plassere han på gullstol som kronvitne, eller sammen med resten av oss desillusjonerte hjernevaskede offer for massesuggesjonen.

 

Men det de er sikre på er at government iscenesatte hans død da et tre traff bilen hans. Dette fordi den ene tredelen av hans uttalelser som ikke gikk direkte mot dem, sammenfaller med hva truthers mener må ha skjedd. Eller i hvertfall syntes han det så sånn ut på filmen.

 

 

Temmelig absurd spør du meg, og etter som årene går vil vi dessverre få høre mange tilsvarende historier. Det er fælt å tenke på, men alle de martyrene som mener noe litt på siden av det offisielle om 911, vil dø en dag. Noen vil få implementert kreft, noen vil møte selvmordsmordere på veien, noen kanskje dø i brann, noen fordi de ikke får anti-chemtrails-vaksinen vi stats-tilhengere får, og helt sikkert etterhvert vil de forsøke seg på denne myten om alderdom som dødsårsak når enda en truther blir tatt. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får ikke sett video i første post så kan ikke uttale meg om den spesifikt.

 

Det ser ikke ut til at videoklippet som jeg linket til i åpningsposten er tilgjengelig lenger. Her er to andre klipp, som kan gi et bilde av saken så det blir mulig å uttale seg om den :

 

 

Lenke til kommentar

Det er nok mange som ikke er klar over at en mental/psykisk sykdom oftest er relatert til noe fysisk. Spiser du feil, sover du for lite, er du for mye inaktiv, jobber for mye over tid kan du utvikle en mental sykdom. Så i bunn og grunn er ikke en mental sykdom noe som tilsier at "personen er gal i hodet" men på lik linje med betennelse i ankelen så har man da en betennelsestilstand ofte pga. en fysisk ubalanse i hjernen. Dette går som oftest på at kjemikaler man er avhengig for å fungere normalt ikke blir produsert som de skal.

 

Eks. vil enhver person bli deprimert hvis produksjon av serotonin slutter å fungere eller havner i ubalanse. Det er bla. forsket på at en stor del av de med mentale lidelser nok har årsak i langvarig feilernæring eller oversett matallergi og intoleranse. Dermed, kanskje ikke benytt Pizza Grandiosa som grunnfundament i barns kosthold og vær oppmerksom på hva barn får ubehag av å spise.

Endret av Scoundrel
Lenke til kommentar

Det er bla. forsket på at brorparten av de med mentale lidelser nok har årsak i langvarig feilernæring. Dermed, kanskje ikke benytt Pizza Grandiosa som grunnfundament i barns kosthold.

 

Da er det jo veldig nærliggende å trekke tråden mellom amerikansk kosthold og resultatene i undersøkelsen jeg linket til i forrige post. ( "Poll: One Third of Americans Want to be Slaves" )

Lenke til kommentar

Eller kort og godt en annen oppfatning av saken....

En annen oppfatning av saken er ikke usunt, tvert imot. Det viser i teorien evnen til alternativ tenkning. Men for enkelte tar det litt overhånd, og går over til å bli besettelser. (Og ikke tenker de disse tankene selv heller, de finner dem ferdig tenkt og ferdig tygget på dertil egnede nettsider.) Og det er antagelig ikke så sunt...

 

Det er gjerne de samme som beskylder oss andre for å være hjernevaskede sauer.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Eller kort og godt en annen oppfatning av saken....

 

Jeg sa ofte, ikke alltid.

 

Men faktum er at de fleste konspirasjonsteoretikere lider av en viss grad av paranoia og/eller vrangforestillinger, og at de i mye større grad enn allmennheten er schizofrene.

 

Grunnen til dette er at ingen konspirasjonsteorier er faktabaserte, men bygges opp av sammenflettede rykter og blanke løgner, "hearsay".

 

Videre så vil de fleste konspirasjonsteoretikere være tiltrukket av andre konspirasjonsteorier.

 

En person som tror 911 var en konspirasjon vil som oftest være tilbøyelig til å tro at holocaust er sterkt overdrevet eller aldri hendte, vil være skeptisk eller ikke tro på månelandingen (selv om dette er absurd, da en månelanding er ENKELT i forhold til det å sende fartøy ut i verdensrommet; Man tror ikke på et ukomplisert ledd som følger etter et ekstremt komplisert ledd.), tro på aliens som har besøkt jorden (i mindre grad), spøkelser og spådom (stor grad), tror på new world order (moderat stor grad), høyre-orientert og/eller liberalistisk -- samtidig som at man mangler utdannelse og har en dårlig jobb eller er uten jobb.

 

Kort fortalt;

Konspirasjonsteorier er i de fleste tilfeller en mental tilstand som brer seg ut over vedkommendes verdensbilde, ikke individuelle synspunkter basert på individer sin kunnskap on enkelthendelser.

Lenke til kommentar

Konspirasjonsteorier er i de fleste tilfeller en mental tilstand som brer seg ut over vedkommendes verdensbilde

 

Nå handler jo tråden om den nye tendensen(?) med å tvangsinnlegge folk som forfekter at 911 var en konspirasjon. Dine innlegg kan jo virke som et varmt forsvar for slik praksis, men det er vel heller at innleggene dine går ikke direkte på det tråden handler om.

Lenke til kommentar

Er det bekreftet at det BARE er anklager om at staten står bak 911 som forårsaker arrestasjonene, og ikke et komplisert sykdomsbilde som involverer at mennesker som står vedkommende nært rapporterer vedkommende til myndighetene fordi de er bekymret for vedkommendes helse?

 

Er det ingen grunn til å tro at disse menneskene har psykiske problemer utenom at de anklager myndighetene for å myrde 3000 sivile amerikanere for å gå til krig mot Afghanistan og motta forsikringspenger?

Lenke til kommentar

Er det bekreftet at det BARE er anklager om at staten står bak 911 som forårsaker arrestasjonene, og ikke et komplisert sykdomsbilde som involverer at mennesker som står vedkommende nært rapporterer vedkommende til myndighetene fordi de er bekymret for vedkommendes helse?

 

Det vet jeg ikke. Men i saken som tråden handler om ble jo avgjørelsen ( om tvangsinnleggelse ) omgjordt av en dommer. Det kan kanskje ligne på at det ikke var noen nære pårørende som ville ha ham innlagt. Det har i hvertfall ikke vært nevnt.

Lenke til kommentar

Det er gjerne de samme som beskylder oss andre for å være hjernevaskede sauer.

Geir :)

Det er merkelig nok aktører på "begge sider" som liker å bruke hersketeknikker og kalle den andre siden for sauer ol. Kategoriseringer som "oss andre" og "dem" gir også en liten bismak av at "vi er bedre".

 

Manglende evne til å føre en åpen diskusjon uten slike hersketeknikker kan jo tyde på en usunn mental tilstand på begge sider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...