Gå til innhold

[Xperia Active] Låst etter for mange opplåsingsforsøk, har glemt gmail brukernavn og passord


Anbefalte innlegg

Har en Xperia Active som har blitt låst pga noen har lekt seg med mønsteret på skjermen og jeg husker ikke gmail brukernavnet og passordet mitt. Hvordan kommer jeg inn på den igjen? Hjelp, krise...

 

Altså jeg har slikt mønster som du må låse opp mobilen med. Dette har blitt forsøkt tastet inn feil og da er eneste muligheten å oppgi brukernavn og passord for å komme videre. Jeg vet opplåsingsmønsteret på telefonen, men får ikke kommet til den skjermen for å låse opp pga den er låst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke husker passord til Gmail kan du fint tilbakestille dette gitt at du har fulgt de utallige oppfordringene du får fra Google om å sette opp en sekundær epostkonto eller mobilnummer i tilfelle du glemmer passordet.

 

Brukernavnet er jo gmail-adressen (uten @gmail.com).

 

Hvis du derimot har "glemt" både epostadressen din OG passordet OG ikke har satt opp noen form for sekundær kontaktinformasjon for kontoen, da har du enten vært særs uoppmerksom eller så har du uærlige hensikter.

 

Men når det er sagt kan du starte opp telefonen i Recovery og tilbakestille telefonen til frabrikkinstillinger.. Problem løst

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å boote den opp i recovery pga jeg vet ikke hva jeg skal trykke på for å gjøre det. Eneste jeg finner på hvordan jeg tar full reset er med å gå inn på menyen på telefonen, men det kan jeg ikke for den er låst.

 

Finner ikke noen sted hvordan jeg skal boote opp i recovery.

 

På galaxy s2 telefonen jeg hadde før kunne jeg trykke på noen knapper for å starte recovery, men her vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

fant dette på engelsk:

 

1) push power button camera button to power on phone. Keep holding till menu comes up.

 

2) push volume down. It will take about 2-3 minutes than an yellow exclamation point will come up. (you`ll know when it happens).

 

3) Once on that screen, tap the bottom right hand corner of the touch screen. A menu will appear and you can select restore to factory settings. Everything is touch at that point. If you dont see the menu pop up just tap a few more times on the bottom right hand area of the screen. It took me a little bit to find the right spot. It will work I promise

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Enkelte telefoner er det ikke mulig og ta en normal hardreset på.

 

For å komme inn på den igjen må du nok laste ned Sony (Ericsson) Update Service, installer programmet, koble til telefonen og velg nullstill og oppdatere. Når den er ferdig re-starter telefonen og meste på telefonen vil være borte, men sånn er det bare dessverre.

 

http://www.sonymobile.com/gb/tools/update-service/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...