Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Råd ang formulering av 'skilsmisse dokument'


Cerwell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det bør formuleres slik at det ikke etterlater noen rimelig tvil om hva dere mente.

 

Hvilken situasjon er dere i nå før avtalen? Hva slags eierandel har hun? Får hun noen form for kompensasjon for dette, eller er det en ren gave fra hennes side? Hva ønsker du å oppnå?

 

Vært samboere lenge, er dere arveberettiget? (I så fall kan det påløpe arveavgift.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.....

 

Vi har full enighet og jeg blir ved huset.

Hun blir kompensert for sin del av verdien på huset minus gjeld.

(50% andel)

 

Jeg ønsker å oppnå en tekst som klart sier at hun er fult kompensert, og alt eierskap fra hennes side er avsluttet.

 

Det er ingen arv inne bildet (så vidt jeg vet :)

Lenke til kommentar

"Jeg, <damen til Cerwell>, overdrar med dette min ideelle halvpart i det tingsrettslige sameiet <leilighet H0204 i Elgetråkkstien 45> til <Cerwell> mot kompensasjon nevnt nedenfor. Overdragelsen skjer når kompensasjon er på min konto.

 

Jeg, <Cerwell>, overtar <damens> ideelle halvpart nevnt ovenfor mot å yte henne et beløp på kr 1 000 000,- (EN MILLION KR). Dette beløpet skal overføres <damens> konto xxxx xx xxxxx innen 14 dager fra denne avtalen er underskrevet av begge parter.

 

<Cerwell> overtar også all gjeld og alle forpliktelser påhvilende leiligheten, og forplikter å gjøre alt i hans makt for å besørge <damen> fritatt disse. I kompensasjonen er det tatt hensyn til disse forpliktelsene han overtar. Dersom gjeld eller forpliktelser til tross for <Cerwells> bestrebelser fortsatt blir avkrevet <damen> forplikter <Cerwell> seg til å holde henne skadesløs ved ytterligere kompensasjon.

 

Dato: ____ Sted: _____________

 

____________ __________

<Cerwelldame> <Cerwell>"

 

Fyll på med nøytrale vitner til avtalen hvis behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...