Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke koblet til med Jensen router og Get internettlevrandør


Anbefalte innlegg

Hei

 

Flyttet inn i en ny leilighet i oslo. Der er det Get som er internett og tv levrandøren. Pleid å være kobla til get boksen med en kabel. Kjøpte meg en Jensen Airling 29150 router. Kobler strøm i routeren, setter tp kabelen fra Get boksen og inn i ruteren, går inn på pc og finner airlinken, skriver inn brukernavn og passord til routeren og kobler til. Får koblet til, men har ingen internett,

Prøvd å gå inn på routeren ved og skrive inn den IP adressa som flger med i heftet for routeren, kommer inn på Easy set up. Kjører det, så dukker det opp ett vindu med IP adresse, nettmaske og mange andre hvor man skal skrive inn adressene til alle. Alle de forskjellige står på o.

 

Skal jeg her finne de forskjellige adressene ett sted på dataen eller ringe Get?

Trengs det å kjøres easy set up, eller har jeg gjort noe feil med oppsettet eller noe anna?

Har to pc som skal tilkobles. En alienware og en hp med windows 7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har omtrent det samme problemet selv. Bare at jeg har blitt kastet ut av hjemmenettverket og det kommer "ikke svar fra DNS-serveren" under feilsøking. Får kontakt med jensen, men ikke ut til internett. To andre maskiner med wp7 som ble lagt til senere fungerer optimalt og kan ses i under fullstendig kart. Mistet forbindelsen helt plutselig å det fungerer ikke å restarte ruteren..

 

Håper noen har gode løsninger på dette. Skal forsøke å finne noe ut av det ved å snakke med nextgentel kundeservice..

Lenke til kommentar

Hei

 

Flyttet inn i en ny leilighet i oslo. Der er det Get som er internett og tv levrandøren. Pleid å være kobla til get boksen med en kabel. Kjøpte meg en Jensen Airling 29150 router. Kobler strøm i routeren, setter tp kabelen fra Get boksen og inn i ruteren, går inn på pc og finner airlinken, skriver inn brukernavn og passord til routeren og kobler til. Får koblet til, men har ingen internett,

Prøvd å gå inn på routeren ved og skrive inn den IP adressa som flger med i heftet for routeren, kommer inn på Easy set up. Kjører det, så dukker det opp ett vindu med IP adresse, nettmaske og mange andre hvor man skal skrive inn adressene til alle. Alle de forskjellige står på o.

 

Skal jeg her finne de forskjellige adressene ett sted på dataen eller ringe Get?

Trengs det å kjøres easy set up, eller har jeg gjort noe feil med oppsettet eller noe anna?

Har to pc som skal tilkobles. En alienware og en hp med windows 7.

Du har koblet TP-kabelen i riktig kontakt på routeren...? WAN, nærmest strømpluggen.

 

Ellers ville jeg resatt routeren og kjørt setup-CD-en på nytt. Og gjerne med kabel til PC.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Hva slags Get løsing har du - kabel (coax) eller fiber.

 

Har du kabel så ser du på denne siden, http://www.get.no/28893/hvordan-installerer-jeg-get-bredb%C3%A5nd

 

Når det gjelder oppsett av router skal du bruke noe som heter dynamisk IP om du har kabelmodem. Du finner ellers svar på mye på nettsidene til Get, http://www.get.no/kundeservice/sos/bredband/tr%C3%A5dl%C3%B8st

Lenke til kommentar

Hva slags Get løsing har du - kabel (coax) eller fiber.

 

Har du kabel så ser du på denne siden, http://www.get.no/28...t-bredb%C3%A5nd

 

Når det gjelder oppsett av router skal du bruke noe som heter dynamisk IP om du har kabelmodem. Du finner ellers svar på mye på nettsidene til Get, http://www.get.no/ku...C3%A5dl%C3%B8st

 

Har kabel ja :) Skal sjekke sidene deres ;) takker

 

Hei

 

Flyttet inn i en ny leilighet i oslo. Der er det Get som er internett og tv levrandøren. Pleid å være kobla til get boksen med en kabel. Kjøpte meg en Jensen Airling 29150 router. Kobler strøm i routeren, setter tp kabelen fra Get boksen og inn i ruteren, går inn på pc og finner airlinken, skriver inn brukernavn og passord til routeren og kobler til. Får koblet til, men har ingen internett,

Prøvd å gå inn på routeren ved og skrive inn den IP adressa som flger med i heftet for routeren, kommer inn på Easy set up. Kjører det, så dukker det opp ett vindu med IP adresse, nettmaske og mange andre hvor man skal skrive inn adressene til alle. Alle de forskjellige står på o.

 

Skal jeg her finne de forskjellige adressene ett sted på dataen eller ringe Get?

Trengs det å kjøres easy set up, eller har jeg gjort noe feil med oppsettet eller noe anna?

Har to pc som skal tilkobles. En alienware og en hp med windows 7.

Du har koblet TP-kabelen i riktig kontakt på routeren...? WAN, nærmest strømpluggen.

 

Ellers ville jeg resatt routeren og kjørt setup-CD-en på nytt. Og gjerne med kabel til PC.

 

Har satt den inn i riktig ja, og fikk ikke med CD til routeren :p;) prøvd å resette mange ganger, men funker ikke..

Lenke til kommentar

Disse kabelmodemene har lease på IP mot macadresse til nettverkskort.

Tester man f.eks i en PC først eller bytter router, så risikerer man at det ikke blir kommunikasjon.

Den sikreste metoden for å få det til å fungere er følgende.

 

1. Koble routerens WAN-port til modem med nettverkskabel.

2. Resett modem (lite hull bak, stikk inn pennespiss i minst 10 sek).

3. Vent noen minutter til de fire første lampene på modemet er tent eller blinker.

4. Da bør du ha internett via routeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...