Gå til innhold

PlayStation 3 blir bakoverkompatibel


Zemeckis

Anbefalte innlegg

Hei

 

For dere som har ps2 og skal kjøp dere ps3 når den kommer så fant jeg denne nyheten hos gamereactor:

 

Det har vært mye spekulasjon rundt den kommende PS3 maskinen fra Sony. Noen har lurt på om maskinen vil være bakoverkompatibel, slik PS2'en er i forhold til PSOne. Nå har Kutaragi gitt klar beskjed om nettopp dette.

 

Faktisk sa han forleden følgende til Asahi Simbun i et lenger intervju:

 

"PSone and PlayStation 2 are separate formats. PSone games runs on the PlayStation 2 through emulation rather than actual hardware. PlayStation 3 will offer the same compatibility for PS2 software and the format will continue forever. Just like personal computers or music CD's, the format continues by incorporating it into new products."

 

Så du behøver altså ikke å pælme dine PSOne eller PS2 titler, når det nye monsteret står under TV'en. Og ja... teaser bidet er bare en mock-up.

 

Og det synes jeg er flott av sony :wink: Stå på sony :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
de fleste kaster vel ikke konsollene sine når de kjøper noen nye uansett, men sikkert kjekt for de som har liten plass...

 

Nei, men det er vel ikke så mange som vil ha tre generasjoner av PS-konsoller under TV'n. Dette er selvsagt en grunn for PS2-eiere til å kjøpe PS3 når den kommer. Det var jo en suksess med bakoverkompatibiliteten til PS2.

Lenke til kommentar

Det er jo fullt mulig at det kommer til å skje da. Var vel litt vanskelig før med Nintendo 8-bit da spillene trengte bedre kassetter for å lage bedre spill osv. Og dem var skamdyre.

Samme var med Sega. Er nok en del lettere med CD, så XBOX eller GC kan komme til å gjøre det, men det spørs om det er innenfor det dem satser å gjøre penger på. :shrug:

Lenke til kommentar
Det er nesten et selvfølge at det skal være bakoverkompitabelt.

 

Lurer på om xbox 2 og GC 2(?) blir det?

 

nei, det er ikke noen selvfølge - hvertfall ikke enda. vet du om noen andre konsoller som er bakoverkompatible kanskje?

 

 

Jeg synes at det burde være et selvfølge ivertfall, var litt vanskligere før i tiden der nintendo forandret "kasseten" for vær maskin de lanserte. Litt enklere i dag når de bruker bare cd/dvd formatet. Så det skal nesten være et selvfølge når det egentlig ikke er noe problem med det.

 

EDIT: leste noe om at det mulig ikke blir bakoverkampitabel greie på xbox 2, på grunn av at det er ati som skal lage "grafikken" til den og da blir det tull med xbox 1 spillene på grunn av at de er laget for nvidia grafikk.

Lenke til kommentar

Vel, jeg syns det er det eneste riktige av konsoll-produsentene å gjøre. Ha bakoverkompatibelitet altså... Vil jo også på en måte være litt rart om de ikke gjør det, når PS2 fikk så mye skryt for det som den gjorde, og fortsatt får, som det blir bevist i dette forumet. --> lang settning, sorry.

 

Vel dere skjønner sikkert..

 

God natt, da går jeg å legger meg i alle fall.. :D

Lenke til kommentar

Det sier jo seg selv at slikt noe blir mindre "selvfølgelig" etter hvert som tida går, nettopp fordi de emuleres fremfor å kjøres på hardwaren, så dette synes jeg man skal være glade for.

 

Spill (og konsollene, kanskje helst i motsatt rekkefølge) blir jo relativt mange ganger tyngre for hver generasjon, og vi skal huske på at vi snakker om rimelig bratte stigninger. Ikke noen lineære funksjoner her, mer type Richters skala. (Et skjelv på 4.0 er ikke dobbelt så kraftig som et på 2.0, det er 100 ganger så kraftig.) Håper folk skjønner tegninga mi.

 

Uansett; jippi. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er nesten et selvfølge at det skal være bakoverkompitabelt.

 

Lurer på om xbox 2 og GC 2(?) blir det?

 

nei, det er ikke noen selvfølge - hvertfall ikke enda. vet du om noen andre konsoller som er bakoverkompatible kanskje?

 

 

Ja, nå har jo GBC spilt GB spill og GBA spiller jo begge de...

 

I tilegg har jo både Snes, N64 og GC hatt mulighet for å kjøre GB spill.

 

 

Også er det utrolig mange fordeler med å bruke kasetter istedenfor cd'er.

Bare så alle vet det...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er nesten et selvfølge at det skal være bakoverkompitabelt.

 

Lurer på om xbox 2 og GC 2(?) blir det?

 

nei, det er ikke noen selvfølge - hvertfall ikke enda. vet du om noen andre konsoller som er bakoverkompatible kanskje?

 

 

Ja, nå har jo GBC spilt GB spill og GBA spiller jo begge de...

 

I tilegg har jo både Snes, N64 og GC hatt mulighet for å kjøre GB spill.

 

 

Også er det utrolig mange fordeler med å bruke kasetter istedenfor cd'er.

Bare så alle vet det...

 

Joda, men i stor grad så oppveier fordelene for ulempene skal du se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...