Gå til innhold

Når burde man begynne å søke jobb?


mari-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig utdannet ved NTNU til våren, og selv om man hører om den store "ingeniørmangelen" så er jeg likevel ikke overbevist. Jeg er kanskje litt redd for å ikke få jobb, så det ville vært veldig betryggende å ha en jobb i hånda når jeg er ferdig.

 

Jeg skummet gjennom stillingsannonsene til finn.no i dag, og jeg så flere jobber som var relevante for meg. På noen av jobbene stod det dog at de gjerne ville ha erfarne folk.

 

Er det for tidlig å begynne å søke jobb allerede nå, eller er det bare å kjøre på? Jeg har ingen planer om å sende upersonlige massesøknader, men legge en innsats i de stillingene som ser interessante ut.

 

Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfyller du 2/3 av kriteriene kan du godt søke på en jobb. Som ingeniør må du uansett få opplæring i den aktuelle stillingen, så hvor mye erfaring teller kan sikkert diskuteres.

 

Er du ferdig til våren er det helt greit å søke nå.

 

Lykke til!

2/3 av kriteriene?

 

Mmm, kriteriene til stillingen. Er det dumt å søke likevel? Jeg blir ikke svartelista?

Endret av mari-jenta
Lenke til kommentar

Tilfeldig jobbannonse fra Finn.no:

Vi ønsker
Maskiningeniør, evt.med kunnskaper om oljehydraulikk
Engelskkunnskaper
Stå-på humør og evne til å jobbe i team og under tidspress
Sterk ansvarsfølelse og evnen til å levere til avtalt tid og kvalitet
Erfaring med konstruksjon av hydraulikksystemer
Erfaring i konstruksjon i 2D og 3D, gjerne Autodesk Inventor
Erfaring med spenningsanalyse, gjerne med Ansys

 

 

Her ønsker de 7 ting. Oppfyller du 5 av de er det greit å søke. Visse krav er ufravikelige, de sier seg ofte selv - at en bussjåfør må ha tillatelse til å kjøre buss f.eks. Ikke veldig relevant ifm din situasjon. :)

Lenke til kommentar

Tilfeldig jobbannonse fra Finn.no:

Vi ønsker
Maskiningeniør, evt.med kunnskaper om oljehydraulikk
Engelskkunnskaper