Gå til innhold

Kjøpe 7850/7870/7950, eller vente på GTX660ti?


Teodor1979

Anbefalte innlegg

Jeg sliter fortsatt med å velge et skjermkort til en maskin bestående av Asus 890FX, Phenom II X6 1055, 8GB DDR3, OCZ Agility 3 SSD og Corshair HX1000.

 

Eneste kravet jeg har er at fps skal ligge over 60 på average i BF3 med 1920x1200 på HIGH settings.

 

Jeg har helst ikke lyst å bruke så mye mer enn 2000,-

 

Noen som vet noenlunde hva GTX660ti vil koste når det lanseres?

 

Burde jeg vente eller bare kjøpe ATI/AMD, og eventuelt hvilket ville dere valgt?

 

PS: Jeg overklokker gjerne, bare så det er sagt ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg forstår det kommer 660ti til å koste en plass mellom 2250 og 3000 kr.

Utifra cpu'en din hadde jeg gått for et 7870 med god kjøler. Eller eventuelt et 7950 til rundt 2300kr , begge kortene kan overklokkes om du velger riktig modell feks :

http://www.prisguide...dual-fan-158962

http://www.prisguide...g-q=radeon+7870

 

Som du ser så er prisforskjellen mellom noen 7950 og 7870 modeller såpass liten at det lønner seg mest å gå for 7950 kortet.

 

De fleste spillene vil antageligvis bli noe begrenset pga cpu'en din, du kan selvsagt overklokke den til 3.5 (Test da at det er stabilt) for å gi en liten økning i fps, men ønsker du maks fps i forhold til skjermkortet må du nok gå over til Intel eller krysse fingrene og håpe Amd får rettet opp feilene på neste FX cpu'en.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jepp, har fått med meg det, men etter alt jeg har trålt av tester ser det ut som jeg bør klare å ligge på 60fps average på det meste av maps med litt overklokking. Minimum fps vil selvfølgelig ligge et stykke lenger nede, men tror det skal bli spillbart uansett. Hvis ikke er det alltids en mulighet å senke kvaliteten til MEDIUM, og det ser fortsatt ok ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...