Gå til innhold

Beste abbonement for meg som ringer lite, men bruker 2 GB data i måneden


Anbefalte innlegg

Har i det siste brukt One Call som operatør, men de har ikke noen gode abbonement for oss som bruker mye data og som ringer lite og sender få sms'er.

 

Chess har to gode: Sjakk Matt og iTouch.

 

iTouch er vel og bra, men er begrenset til maks 1 GB, noe jeg ofte overskrider.

 

Da blir Sjakk Matt det beste med fri data bruk for 200 kr i måneden, + 150 kr i måneden for fri data. Altså kommer jeg aldri til å få en større rekning enn 350 kr, siden det er 500 av alt annet medregnet i prisen. (pluss minus noen få kroner for oppstartspris).

 

Men er det noen andre der ute som er bedre, som jeg har oversett? Disse to fant jeg ved å bruke telepriser.no.

 

Edit: Siste regning kom i går fra One Call, der jeg hadde brukt 1750 MB og regningen kom på 1000 kr, selv med One Calls beste data abonnement.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på Chess Premium(0,-/mnd) og tilleggstjenesten Chess Supersurf 3000MB(160,-/mnd).

Oppstart 0,-

SMS 0.29,-

Ringe 0.01,-/s

Min forbruk 0,-

Etablering 0,-

 

Totalt blir det da altså 169,-/mnd for 3GB hvis du ikke ringer eller sender SMS. Andre leverandører har også lignende tilleggstjenester man kan kjøpe så se etter det hos Netcom/Djuice, Telenor etc.

Lenke til kommentar

Se på Chess Premium(0,-/mnd) og tilleggstjenesten Chess Supersurf 3000MB(160,-/mnd).

Oppstart 0,-

SMS 0.29,-

Ringe 0.01,-/s

Min forbruk 0,-

Etablering 0,-

Totalt blir det da altså 169,-/mnd for 3GB hvis du ikke ringer eller sender SMS. Andre leverandører har også lignende tilleggstjenester man kan kjøpe så se etter det hos Netcom/Djuice, Telenor etc.

 

 

Akk. Nå gikk jeg inn på Chess sine nettsider og så på Chess Premium abonnementet. På siden stod det listen over tillegstjenester. Jeg reknet naturligvis med at alle disse gikk an å bruke. Så jeg bestillte. Men etter jeg hadde bestillt, endret listen over tilleggstjenester seg, og den ble mer enn halvert, og den eneste tillegstjenesten tillgjengelig nå var plutselig bare Chess SurfKing til 250 kr/mnd. Føler meg lurt. Ikke din feil, men merkelig måte av Chess å gjøre det på...

 

https://www.chess.no/abonnement/landingsside/?prodid=338

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sikker på at du har undersøkt Onecalls alternativer godt nok? Tviler på at du kan ha hatt Onecalls beste dataabonnement hvis du får dataregning på over 1000 kroner (og ikke har vært i utlandet).

 

 

Jeg ser to løsninger som kanskje hadde passet for deg, jeg bruker selv førstnevnte:

 

A) Grunnpakka til 99 + Mobildata Fri til 179 kroner. Da har du en total månedsregning på 278 kroner, med fri bruk av data (strupet ved forbruk over 5GB) og inkludert 150 minutter, SMS og MMS.

 

B) Folkepakka Data. 500 minutter, sms og MMS + 4 GB data til 349 i mnd.

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Chess om at de skulle "ordne" det for meg når jeg ble aktiv, uten å svare på spørsmålene. Så ringte jeg inn for å prøve å få et sikkert svar, jeg vil nemlig ikke at "ordne det for meg" skal bety en dyr løsning. Da sa de at jeg kunne aktivere den tillegstjenesten etter at jeg ble aktiv kunde. Altså at jeg fikk 3 GB data til 169 kr/mnd.

Lenke til kommentar

Så bra, mye nyttig info her for en som er i samme brukerkategori. Hvis regningen din blir på over kr 199 eller forbruket over 3Gb bør du ta en titt på hva denne "duden" skriver:

http://www.diskusjon...owtopic=1454624

 

Edit: Jeg aktiverer mitt nye Chess iTouch abonnement i morgen, men jeg ser nå at Premium med Supersurf 1Gb fort kan lønne seg.

Endret av euphoria.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...