Gå til innhold

Håndledd som værker


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg? Jeg har stått på henda i snart 1 og et halvt år, så jeg kan som dere sikkert skjønner, stå ganske lenge (helt uten å bevege hendene.) Men etter en stund så begynte det å værke i det venstre håndleddet mitt, og nå gjør det også det (men bare litt) i mitt høyre håndledd. Jeg har ikke gjort skikkelig handstand (trent mye) på ca 2-3 måneder! Det eneste jeg har gjort som er relatert til handstand i de månende, er å stå av og til en gang i blant bittelitt på hendene (maks 1 gang -under 10 sekkunder.) Det gjør mest vondt i venstre håndledd, og det gjør det med kameraten min også. Og jeg vil IKKE slutte å gjøre handstand p.g.a dette. Hvist jeg ikke finner en løsning, så får henda bare ha vondt.

For dere som ikke vet hva ''handstand'' er, så er det å stå på henda.

 

så nå: Hva burde jeg gjøre for å ikke få vondt i henda? (øvelser---> link?)

ett godt svar ville med ingen tvil ha vært sinnsykt gøy :D

 

mvh- 15 åring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg bare lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg? Jeg har stått på henda i snart 1 og et halvt år, så jeg kan som dere sikkert skjønner, stå ganske lenge (helt uten å bevege hendene.) Men etter en stund så begynte det å værke i det venstre håndleddet mitt, og nå gjør det også det (men bare litt) i mitt høyre håndledd. Jeg har ikke gjort skikkelig handstand (trent mye) på ca 2-3 måneder! Det eneste jeg har gjort som er relatert til handstand i de månende, er å stå av og til en gang i blant bittelitt på hendene (maks 1 gang -under 10 sekkunder.) Det gjør mest vondt i venstre håndledd, og det gjør det med kameraten min også. Og jeg vil IKKE slutte å gjøre handstand p.g.a dette. Hvist jeg ikke finner en løsning, så får henda bare ha vondt.

For dere som ikke vet hva ''handstand'' er, så er det å stå på henda.

 

så nå: Hva burde jeg gjøre for å ikke få vondt i henda? (øvelser---> link?)

ett godt svar ville med ingen tvil ha vært sinnsykt gøy :D

 

mvh- 15 åring

Du burde ta en tur til legen med det. Der får du nok mer greie på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Jeg bare lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg? Jeg har stått på henda i snart 1 og et halvt år, så jeg kan som dere sikkert skjønner, stå ganske lenge (helt uten å bevege hendene.) Men etter en stund så begynte det å værke i det venstre håndleddet mitt, og nå gjør det også det (men bare litt) i mitt høyre håndledd. Jeg har ikke gjort skikkelig handstand (trent mye) på ca 2-3 måneder! Det eneste jeg har gjort som er relatert til handstand i de månende, er å stå av og til en gang i blant bittelitt på hendene (maks 1 gang -under 10 sekkunder.) Det gjør mest vondt i venstre håndledd, og det gjør det med kameraten min også. Og jeg vil IKKE slutte å gjøre handstand p.g.a dette. Hvist jeg ikke finner en løsning, så får henda bare ha vondt.

For dere som ikke vet hva ''handstand'' er, så er det å stå på henda.

 

så nå: Hva burde jeg gjøre for å ikke få vondt i henda? (øvelser---> link?)

ett godt svar ville med ingen tvil ha vært sinnsykt gøy :D

 

mvh- 15 åring

Du burde ta en tur til legen med det. Der får du nok mer greie på det :)

jaja, har tenkt på det før xD det er nokk det beste :) takk for tipset :D
Lenke til kommentar

Det høres ut som tendinitt. Altså senebetennelse. Det skyldes akutt overbelastning, og i de fleste tilfeller vil det gå over av seg selv så lenge du passer på å holde deg i ro. Dersom dette oppstår i forbindelse med aktivitet som du ønsker å holde på med, i dette tilfelle å stå på hendene, så kan det være at spesielle øvelser vil kunne hjelpe. Hør gjerne med fastlegen, så blir du nok henvist til fysioterapi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres ut som tendinitt. Altså senebetennelse. Det skyldes akutt overbelastning, og i de fleste tilfeller vil det gå over av seg selv så lenge du passer på å holde deg i ro. Dersom dette oppstår i forbindelse med aktivitet som du ønsker å holde på med, i dette tilfelle å stå på hendene, så kan det være at spesielle øvelser vil kunne hjelpe. Hør gjerne med fastlegen, så blir du nok henvist til fysioterapi.

tuusen takk for hjelpen :D jeg setter virkelig pris på det :D
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er det du bumper for?

fordi jeg ikke har fått ordentlig svar enda

Pass på å gjør noen bevegelser for å varme opp håndleddene før du står på henda. Når jeg prøver å gå rett i en handstand uten å varme opp får jeg nesten alltid vondt i håndleddene.

takk! men Burde jeg gjøre det nå som jeg har vondt før jeg går i handstand også? eller forverrer det det? burde jeg vente til det er gått over? og kan du gi meg noen tips hvordan jeg varmer opp håndleddene? (det siste jeg spurte om er det viktigste) takk!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...