Gå til innhold

Hvordan stoppe sms-reklame uten avsendernummer?


Emancipate

Anbefalte innlegg

En nettbutikk som jeg har handlet hos for lang tid siden driver å sender meg sms-reklame. Jeg er helt sikker på at jeg ikke har gitt tillatelse til dette. Jeg oppga tlf-nr fordi det var påkrevd med fraktadressen. Jeg vil stoppe det, men "stopp" til avsendernummer funker ikke, fordi det ikke er noe avsendernummer.

 

Avsender står bare "Vitaminbuti" og hvis jeg prøver å trykke svar må jeg selv fylle inne nummer jeg skal svare til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En nettbutikk som jeg har handlet hos for lang tid siden driver å sender meg sms-reklame. Jeg er helt sikker på at jeg ikke har gitt tillatelse til dette. Jeg oppga tlf-nr fordi det var påkrevd med fraktadressen. Jeg vil stoppe det, men "stopp" til avsendernummer funker ikke, fordi det ikke er noe avsendernummer.

 

Avsender står bare "Vitaminbuti" og hvis jeg prøver å trykke svar må jeg selv fylle inne nummer jeg skal svare til.

 

Hvis den kommer opp i displayet som "Vitaminbuti", så er det fordi du har lagret den som det. Gå til adresseboken på telefonen og finn denne, da finner du nummeret også..

Lenke til kommentar

En nettbutikk som jeg har handlet hos for lang tid siden driver å sender meg sms-reklame. Jeg er helt sikker på at jeg ikke har gitt tillatelse til dette. Jeg oppga tlf-nr fordi det var påkrevd med fraktadressen. Jeg vil stoppe det, men "stopp" til avsendernummer funker ikke, fordi det ikke er noe avsendernummer.

 

Avsender står bare "Vitaminbuti" og hvis jeg prøver å trykke svar må jeg selv fylle inne nummer jeg skal svare til.

 

Hvis den kommer opp i displayet som "Vitaminbuti", så er det fordi du har lagret den som det. Gå til adresseboken på telefonen og finn denne, da finner du nummeret også..

Nei, det er ikke derfor. Har du aldri fått den type sms? Det er det samme som når man logger inn med MinID, man får da en sms fra "Difi" selv om man ikke har Difi i adresseboken. Eller hentemelding fra "Posten". Eller "Tollpost", hvis det er tollpost som er fraktleverandør. Eller når man har glemt passord på Telenor kundeservice, og får en engangskode fra "Telenor".

 

Når jeg går inn på detaljer på en sms fra et nummer i adresseboken, står det f.eks. "Avsender: Mamma" og så nummeret. Men på slike smser står ikke nummeret.

 

På en vanlig SMS kan jeg også trykke "bruk nummer" og så vises det på hoveddisplayet, klart til å ringes opp. Dette gjelder for nummer som er registrert i adresseboka, og nummer som ikke er det. Men på sånne spesielle smser så får jeg bare beskjeden "Fant ingen numre".

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...