Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lambda sonde.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tok en vag-com sjekk av bilen min siden motorlampa lyser oransje.

Her er kopi av feilkoden.

 

1 Fault Found:
16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
		P0420 - 35-00 - -

 

Vi mistenkte at det var noe galt med lambda-sonde ut av denne feilkoden. Siden det sto "bank 1" så er det sannsynligvis den som er før katalysator.

Kjøpte en sonde fra biltema, monterte den og fjernet feilkoden med pcen. Da forsvant motorlampa.

 

Etter noen minutter kjøring så kommer lampa tilbake. Denne gangen med en annen feilkode.

 

1 Fault Found:
17523 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Short to Ground
	P1115 - 35-00 -   -

 

Jeg er rådløs nå. Noen erfaringer her? Gode vag mekanikere her på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden? Du sier jo at du kjørte noen minutter...

 

Jeg bare byttet LMMen, ikke målt eller feilsøkt, da feilen var der etter å ha byttet lambdasonde og ECU. Behøver ikke være samme på din bil, så det kan være greit å låne en du vet er i orden. Huggern?

 

Edit: Må legge til at jeg har god kontakt med mitt verksted, og får "låne" deler for å prøve. Etter å ha byttet både lambdasensor og ECU uten at dette løste problemet, ble loggene fra ECUen sendt til Tyskland for analyse, og rådet derfra var å bytte LMM. Dette løste problemet hos meg.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Lenge siden? Du sier jo at du kjørte noen minutter...

 

Jeg bare byttet LMMen, ikke målt eller feilsøkt, da feilen var der etter å ha byttet lambdasonde og ECU. Behøver ikke være samme på din bil, så det kan være greit å låne en du vet er i orden. Huggern?

 

Har kastet den gamle sonden. Motorlampa har lyst i et halvt år nå.

LMM koster jo flere tusen da.. 3100,- på mekonomen. Kjipt å skifte noe å håpe at det var den det var feil på.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å bytte luftmassemåler når feilkoden er at lambdasonden kortslutter til jord. Kast den biltema sonden så langt du får den og kjøpt bosch sonde på meca, mekonomen eller andre butikker som selger deler som har litt bedre kvalitet.

 

Men da har vi blitt enig om at Biltema sonden må bort. Dette blir det først jeg gjør.

Finner noen en Bosch sonde på ebay som passer til bilen?

Fant en på mekonomen til 1500,-

 

 

Dette er bilen:

Address 01: Engine	   Labels: Redir Fail!
  Controller: 3B0 906 018 S
  Component: 1,6l R4/2VSIM3  00HS0010
  Coding: 06031
  Shop #: WSC 05314
  WVWZZZ3BZ5E086087	 VWZ7Z0D0760903

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...