Gå til innhold

Er dette et bra kort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se.. Da har jeg sjekket ut dette:Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP,"Fireblade E", DVI-I, TV-Out, Retail til 1800 kr, noe som så bra ut det og, men så sjekket jeg tomshardware og fant dette:

 

 

"We were surprised by the good performance offered by the FX 5600, while the Radeon 9600 made a rather disappointing showing. Even the Ti4200 was faster than the Radeon 9600, albeit admittedly only with decreased detail quality. The frame rates of the FX 5200 and Radeon 9000 were so low as to verge on the unplayable. "

 

Litt teit å kjøpe et nytt skjermkort og ikke kunne spille alt ok da.. :-?

 

Tusen takk for det raske svaret :D

Lenke til kommentar

FX5600 med 256mb minne som du lurer på er ikke et bra kjøp i forhold til pris. For det første er 256 mb minne på et så treigt kort total waste of money, pluss at kortet har vist seg generelt å være treigere enn konkurrentene. Ville mye heller valgt et 9600pro kort. Den testen du viser til er et 9600nonpro kort det er snakk om. 9600pro kortet er mye raskere på alle punkter og er i tillegg en veldig god overklokker. Hvis du vil ha et nvidia er geforce ti serien et mye bedre valg mener jeg.

Lenke til kommentar
Skal vi se.. Da har jeg sjekket ut dette:Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB AGP,"Fireblade E", DVI-I, TV-Out, Retail til 1800 kr, noe som så bra ut det og, men så sjekket jeg tomshardware og fant dette:

 

 

"We were surprised by the good performance offered by the FX 5600, while the Radeon 9600 made a rather disappointing showing. Even the Ti4200 was faster than the Radeon 9600, albeit admittedly only with decreased detail quality. The frame rates of the FX 5200 and Radeon 9000 were so low as to verge on the unplayable. "

 

Litt teit å kjøpe et nytt skjermkort og ikke kunne spille alt ok da.. :-?

 

Tusen takk for det raske svaret :D

 

Det er snakk om Radeon 9600 non-pro (rett på meg hvis jeg tar feil) i den testen fra Tomshardware,ikke Radeon 9600pro som du har funnet prisen på.

 

Og jeg ville ikke ha kjøpt det kortet pga 256MB minne..helt unødvendig da kortet er for tregt uansett når spillene krever 256MB minne..

 

Og GeForce FX5600 (må ikke forveksles med GeForce FX 5600 Ultra) er ikke kjent for å være verdens beste kort...

 

Jeg synes ikke det er verdt pengene..

 

Edit:Skriveleif

Lenke til kommentar

MSI sitt geforce fx 5600 har høyere ramdac hastighet Msi = 400Mhz og Gainward = 300 Mhz

 

det ati kortet du ser på har 400Mhz.

 

sjekk ut linkene på de forskjellige skjermkortene hos f.eks komplett.no. der er det linker direkte til produsent og produkt. Slik at du kan finne ut av spesifikasjonene

 

Har også hørt at msi kortet støyer mindre en gainw. kortet.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

 

espresso

Lenke til kommentar

Okey! :D

 

Mange fine svar her og tusen takk for det!!

 

Da går jeg vel for radeon, noe som høres ut som et veldig godt valg.

 

Hvor mye bedre kan man gjøre et slikt kort ved overklokking??

 

Jeg har nå tenkt å kjøpe en modifisert versjon av den anbefalte overklokkingsmaskinen her på hw.no, og tenkte å overklokke den og.. For meg virker overklokking som det naturlige valg, da man da får mer for pengene (riktig?)...

 

:yes:

Lenke til kommentar

FX er ikke noe tess før du kaster DirectX 9 spill på dem.

Sånn som jeg så det da jeg tittet i driveren fra Nvidia er de ikke lenger basert på samme arkitektur.

Slik som GeForce4 og tidligere kort var...

Hva det betyr for deg og meg har kanskje litt med støtte i dagens spill.

Og kanskje det forklarer hvorfor FX yter så dårlig i DirectX8 og 7 spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...