Gå til innhold

Hvorfor gjøres det ikke noe med den norske skolen?


Må det gjøres noe med skolen?  

28 stemmer

  1. 1. Må det gjøres noe med skolen?

    • Ja
      24
    • Nei
      4


Anbefalte innlegg

Det bør gjøres noe med matteundervisningen som sikrer at alle henger 100 % med fra barneskolen av. Matematikk er et fag som man ikke har råd til å falle av i. Før det nye systemet er på plass må man plukke ut de som sliter med matematikk og gi dem spesialundervisning - de har tilnærmet null nytte av å sitte i timene mens læreren snakker over hodene deres.

Jeg kjenner folk som kan absolutt ingenting i matte. Det har ikke hindret dem.

 

Hva er det man egentlig trenger matte til? Jeg er flink i matte og bruker det sjeldent i hverdagslivet.

 

Matematikk er f.eks nyttig for de som ønsker å studere videre, drive næringsvirksomhet eller diskutere politikk (der kommer du faktisk ikke unna tall og statistikk).

 

Dessuten så tror jeg at å lære seg matematikk gjør noe godt for hjernen. Vanskelig å sette fingeren på, men jeg ser for meg at man blir mer kritisk og lærer seg gode mønstre for å resonnere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konklusjon: At man må ha sykefravær fra legen fra 1-7 klasse er sinnsyk. At man har karakter og fraværsystem fra 1-7 klasse er idiotisk. Grunnen til at de har satt karakter system er for å skille mellom svake og sterke elever. Sterke elever får tilbud om bedre skoler. Svake elever får ingen tilpasset opplæring av skolen. Istedenfor får de tilbud om terapi og psykolog hjelp.

Du vet at det er ingen karakter pa barneskolen i offentlige skoler.

 

Og du ma ha sykefravar om du er borte. Hva om du ikke har det? Hva skal de gjore da?

 

Det er vanlig at elever droppet ut. Problemet med den norske skolen er at vi larer elevene a bli late og i tilegg ikke tilbyr ordentlig yrkesfag.

 

Jeg prater ikke tull engang. Det er hasj på sofienberg skole og folk går faktisk ut av timen for å be til Allah. Og folk vasker faktisk føttene i vasken på toalettet.

 

Vent til 20 August [skolestart]. Gå til sofienberg skole og du ser at det er 99,9% utlendinger på skolen. Du er født 2 år før meg. Mye forandrer seg på 2 år. Det med at læreren røyker med elevene utenfor skolens område er ikke engang noe tull. Det er det lærene gjør nå til daglig. Så lenge elevene røyker utenfor skolens område så er det ikke lærerens problem.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Konklusjon: At man må ha sykefravær fra legen fra 1-7 klasse er sinnsyk. At man har karakter og fraværsystem fra 1-7 klasse er idiotisk. Grunnen til at de har satt karakter system er for å skille mellom svake og sterke elever. Sterke elever får tilbud om bedre skoler. Svake elever får ingen tilpasset opplæring av skolen. Istedenfor får de tilbud om terapi og psykolog hjelp.

Du vet at det er ingen karakter pa barneskolen i offentlige skoler.

 

Og du ma ha sykefravar om du er borte. Hva om du ikke har det? Hva skal de gjore da?

 

Det er vanlig at elever droppet ut. Problemet med den norske skolen er at vi larer elevene a bli late og i tilegg ikke tilbyr ordentlig yrkesfag.

 

Det er nå innført karakter fra 1-7 klasse. Om du ikke har gyldig fravær så regnes det som udokumentert fravær. Alt fraværet fra barneskolen skrives ned som dokumentasjon. Når du slutter i 7 klasse får du karakterbok med hvor mye fravær du har fra 1-7 klasse. Velkommen til 2012 og ja det finnes karakter fra 1-7 klasse nå. Det er ny ordning og et nytt system men blir snart innført i alle skoler i Norge.

 

Alle som går på 1-7 klasser har nå fronter hvor alt karakter og fravær innføres. Fronter ble før i tiden kun brukt på ungdomskolen og videregående. Nå har fronter blitt innført på barneskolen også. Fravær finnes fra 1-7 klasser og legen kan bare skrive en dokumentasjon på at du er syk. Legen kan ikke skrive en dokumentasjon på hvor mange dager barnet blir borte fra skolen. Og når legen ikke klarer å dokumentere hvor mange dager barnet er syk så blir det regnet som ugyldig fravær.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Det høres veldig skremmende ut. Jeg har lenge vært for karakterer fra femte klasse, men hele barneskolen?! Jeg har ikke hørt om det i media i det hele tatt. Synes fraværsystemet er dumt også. Skal man ta med seg tiåringen til legen fordi han føler seg dårlig. Kan man ikke godta foreldenes ord?

 

At det er elendige tilstander på østkantskoler visste jeg fra før av, men det overasker meg forsatt.

Lenke til kommentar

Det bør gjøres noe med matteundervisningen som sikrer at alle henger 100 % med fra barneskolen av. Matematikk er et fag som man ikke har råd til å falle av i. Før det nye systemet er på plass må man plukke ut de som sliter med matematikk og gi dem spesialundervisning - de har tilnærmet null nytte av å sitte i timene mens læreren snakker over hodene deres.

Jeg kjenner folk som kan absolutt ingenting i matte. Det har ikke hindret dem.

 

Hva er det man egentlig trenger matte til? Jeg er flink i matte og bruker det sjeldent i hverdagslivet.

 

Tja, enkelte jeg kjenner går nå ut av ungdomsskolen uten å ha kunnskaper nok til å legge sammen priser på en forretning og kommer stadig til kassen med for lite penger. Da har man en mangel, i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres veldig skremmende ut. Jeg har lenge vært for karakterer fra femte klasse, men hele barneskolen?! Jeg har ikke hørt om det i media i det hele tatt. Synes fraværsystemet er dumt også. Skal man ta med seg tiåringen til legen fordi han føler seg dårlig. Kan man ikke godta foreldenes ord?

 

At det er elendige tilstander på østkantskoler visste jeg fra før av, men det overasker meg forsatt.

Det høres veldig skremmende ut. Jeg har lenge vært for karakterer fra femte klasse, men hele barneskolen?! Jeg har ikke hørt om det i media i det hele tatt. Synes fraværsystemet er dumt også. Skal man ta med seg tiåringen til legen fordi han føler seg dårlig. Kan man ikke godta foreldenes ord?

 

At det er elendige tilstander på østkantskoler visste jeg fra før av, men det overasker meg forsatt.

 

Karakter på barneskolen har vært i media sitt søkelys siden år 2009 - 2010 og i 2012 ble hele systemet innført i norske skoler. Ikke alle norske skoler har dette systemet innført enda siden det er fortsatt veldig nytt. Men jeg regner med at alle skoler i Norge kommer til å ha dette systemet i løpet av 2013 - 2014.

 

Media er kun interessert i å skrive om nyheter som er aktuelt for året i 2012. Det nå Justin Bieber, romfolket og Anders Behring Breivik som er dagens nyheter. Dessuten så er innføring av karakter for barneskolen gammelt nytt for media og er helt uinteressant for dem å skrive om. Media er kun etter sladder og skandaler og gjør det de kan for å tjene penger.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...