Gå til innhold

Canon 550D + Canon 50MM f/1,8


Anbefalte innlegg

Takk for det :)

 

Her vandret jeg da rundt i en helt vanlig storby og tok bilder av det jeg så. De samme utsnittene hadde du fått med en 50mm.

 

Men husk at 85mm f/1.2L er ganske så overlegen 50mm f/1.8 rent optisk. Vi snakker om et objektiv som koster rundt 18.000,- nytt mot et som koster i underkant av 1000-lappen :)

 

Fordelen med 50mm f/1.8 i forhold til 85mm f/1.2L er ene og alene vekten og størrelsen. En 50mm f/1.8 merker man ikke sitter på kameraet, men 85mm f/1.2L er blytung og minst 4 ganger så stor. Men vekt = kvalitet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IS er Canon sin benevnelse for stabilisering, altså de objektivene som har den benevnelsen innehar bildestabilisering, veldig kjekt ved bruk av større brennvidder "mye zoom".

 

Men det er litt spesielt på Canon 18-55 kitobjektiver, den gamle utgaven uten IS er kjent for og være relativ dårlig på bildekvalitet, så kjøper man den med IS er man sikker på og få et objektiv som en noe bedre på bildekvalitet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

 

Har et par spørsmål til jeg. Var innom fotobutikken for å kjøpe Canon EOS 550D til 3500 kr, men så viste det seg at det var uten IS. Er dette likevel et godt tilbud?

 

Har også fundert litt på å kjøpe det brukt. Er det en dum idé? Var er en OK pris for et brukt Canon 550D?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...