Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det mulig å dra til psykolog på kveldstid?


Gaardon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er "mulig", men det kommer an på om psykologen har åpent utover ettermiddagen/kvelden. Avhengig av hvor du bor må du nesten bare sjekke om det finnes noen som har åpent på kveldstid, evt. prøve å få en deal med "privattimer"/hjemmebesøk fra en psykolog.

 

Ellers har jo selvsagt legevakt/akuttmottak noen psykiatriske tjenester 24/7, men disse fungerer ikke for steady langtidsterapi, kun akutte ting.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar

men fastlegen min bør vel kanskje vite hvem som har åpent på kveldstid og kanskje greie og ordne et opplegg? er vel verdt et forsøk. tror neppe det jeg har er akutt på noen måte har selvmordstanker i flekker men viljen til å gjennomføre er nok ikke dær. jeg vil ut av dette på en ordentlig måte og ting blir ikke bedre av å avslutte alt. men har innsett at jeg ikke greier dette alene.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste DPS har åpent på kveldene, men det vanligste er vel at man får hjelp på dagen. Om du snakker med din fastlege og forklarer at du ikke ønsker å være borte fra jobb, er det sikkert mulig å få time hos DPS på ettermiddagen/kvelden.

 

Vær obs på at ventetiden kan være lang om det ikke er noe akkutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...