Gå til innhold

Er dette et godt GTX670 kjøp ?


kal.50

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et 670 kort og har tenkt å gå for dette kortet her.

 

http://cdon.no/elekt...gn=prisguide_no

 

Det passer budsjettet sånn passe og grunnen til at jeg tror dette vil passe meg bra er.

1.skal ikke overklokke uansett.

2.får solgt mitt 570 for 1500,-

3.Spiller bare BF3 (1900x1200 oppløsning på en 2500k stock og 16GB ram.)

 

Spørsmål. Er det mye bedre ytelse på et ferdig overklokket kort vs dette som er stock ? Og fins det overklokkede kort til samme pris?. Skal jeg nærme meg 3500,- eller mer vil jeg heller vente og gå for 680 kort.

Er jo gratis frakt også her så da må vel 3140,- være en ålreit pris for et 670 kort? Hadde mest lyst å kjøpe kortet på komplett pga god erfaring med RMA osv der men da havner jeg nesten på 3500,- med frakt så håper cdon er en "trygg" sjappe å handle hos?

 

Meninger for\mot dette kortet og butikken jeg kjøper det hos motaes med takk :)

Endret av kal.50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller valgt Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe på grunn av bedre kjøleløsning og mere stillegående, også er denne overklokket fra fabrikk, les testene på internett.

 

Jeg vet ikke hva slags GTX 570 du har men et generielt råd ville jeg heller anbefalt deg å vente siden jeg prøvde å oppgradere og da var det mere lønnsomt å kjøpe EKL Alpenföhn Peter og sette på 2x 14 CM vifter for å få mindre støy og bedre kjøling til overklokking.

 

Men du må gjøre hva du vil. Battlefield 3 krever heller ikke stort for å få det spillbart.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har et Gainward 570 stock. Du har rett i at BF3 går ganske greit på det jeg har men skrur jeg på mer en

2xaa og 2xani (eller hva det heter) begynner kortet å knele.Hadde håpet på minst 4X og high på grafikk osv.

Jeg setter viftehastigheten manuelt til 50% og ligger da på ca 70gr under gaming så det er vel mulig å overklokke men jeg er ikke så lysten på å kansje ødelegge kortet og trives best med ting stock. kortet du linker til er jo ferdig klokket og det kunne jeg godt tenkt meg så det er absolutt aktuelt men det blir vel litt dyrere sikkert. Får sjekke prisguiden å se. Er i grunn litt betenkt.

 

Hvis jeg bestemmer meg for å vente,venter jeg da på at 680 faller i pris eller på 780 som jeg har lest noen rykter om? Lurte også på om 780 "bare" blir et nytt "toppkort" eller snakker vi ny arkitektur osv ?

 

(sjekket linken din og Gigabyte kortet er jo ubetydelig dyrere så bestemmer jeg meg for kjøp blir det Gigabyte ja.!)Takk for kjempetips.!!

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Se på:

 

http://videocardz.com/nvidia/geforce-700/geforce-gtx-785

http://videocardz.com/30162/geforce-700-series-performance-comparison-chart-leaked

 

Nå er dette kun rykter, men virker ut som skal man først gå over GTX 670 OC bør man heller vente om man ikke vil ha SLI for å få mest for pengene.

 

Angående overklokking av skjermkort selvfølgelig er det en risiko men riskoen er ikke så veldig stor det er verre og ta en biosmod for å si det slik da risikerer man svart skjerm.

 

Er større sansynligheter for spillopplevelsen ikke er så god men overklokkingsprogram f.eks MSI Afterburner og EVGA Precision X har jeg mest erfaringer med og foreløpig virker skjermkortet problemfritt man må bare sjekke en del timer om spillet er stabil og sjekke om spillet henger seg eller gir grafiske feil.

 

Så sant man ikke endrer skjermkort spenningen (Volt) burde man være trygg, men det går som regel bra i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...