Gå til innhold

Løping med sekk


Anbefalte innlegg

Hei , jeg elsker å løpe men jeg løper men i det siste har jeg begynt å løpe med sekk noe som jeg har funnet til å være ganske utfordrende og artig, men det er et kjempe problem sekken rasper opp ryggen min jeg har prøvd å feste den men når man har + 20kg i sekken så vil den ikke sitte=S

 

jeg har nå begynt å bruke sports teip å teipet ryggen før jeg løper for å slippe de gnagsårene, men det funker halveis.

 

er det noen som har en god ide?

 

takker for alle svar.

 

mvh lineplx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vell å investere i bedre sekk ja. Eller passe på at alle stroppene er festet stramt nok til at sekken sitter godt. :) (vis du først skal ha en ny god sekk er "Bergans" å anbefale)

 

Hva er det du har oppi sekken egentlig? For vis det ligger får løst er det ikke rart at sekken "flytter" seg litt for mye :hmm:

Endret av Mr Serious
Lenke til kommentar

Kroppen må jo kunne tåle de ekstra kiloene, jeg luper kun på grus/jord også får en jævlig god boost av det når jeg løper med sekk.

 

Jeg har to puter å en 20 kg vekt i midten og kamelback på toppen, men den sekken er egentlig den beste jeg har prøvd , å hva skal man egentlig se etter når man skal ha ny sekk til å løpe med har vært å spørt ingen har noen ide.

 

takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Kroppen tåler fint 20kg, Ja. 40 også. Sikkert 60kg og. Men om du gjør det i lengda, så vil belastningen blir for stor.

Og holder med HOK. Løp utan sekk, gå fort (oppover bakke?) med sekk og heller øk vekta og distansen.

Det er ikkje heilt sikkert at du fer skade om fortsetter i løpe med sekk, men sjansen er veldig, veldig stor.

 

Lykke til anyway.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kroppen er ikke vant til å ha 20kg+ hengende på ryggen. Klart, det går fint om man gjør det sjeldent. Løping med sekk over lengre tid vil gi deg belastningsskader i rygg/knær. Du er advart.

 

Når du nå har bestemt deg for å løpe med sekk bør du kjøpe deg en god sekk. Start med 5-10kg og øk vekt og lengde på løpeturene sakte, men sikkert. God progresjon vil i alle fall ikke gi deg belastningsskader med en gang.

 

Gallsman: Det er forskjell på å gjøre det en gang i blant, og å gjøre dette flere ganger pr uke. Løper man med 50kg på ryggen ofte over tid vil bein og rygg ryke etterhvert. Hvis du tar en titt på treningsprogrammet til FSK/HJK så er det løping med sekk i programmet ca én gang pr mnd. Og det er da snakk om 15-20kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...