Gå til innhold

DIR-655 holder ikke stabile hastigheter!


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i lengre tid (1 år) slitt med svært ustabile hastigheter på alle typer nedlastninger. Det går ikke direkte sakte - men jeg er hundre prosent sikker på at det kan gå fortere!

 

Jeg har en 70mbit/10mbit linje fra Canal Digital, som på sitt beste leverer ca 8.0 mb/s hastighet i eksempelvis torrentklienter... Problemet er bare at den sjelden klarer å opprettholde større enn 2.0mb/s hastighet over tid. Hender den kommer helt opp (i ~8) i en begrenset tidsperiode - men den BLIR aldri der.

 

Til referanse ser dere under en graf av en populær nedlastning med 1000+ seeds. Her skal det være tut og kjør og maxing av linja.

 

1230505.jpeg

(Her er den aldri i nærheten av topp-hastighet som dere ser)

 

Jeg har feilsøkt flere forskjellige ting, inklusive disk og config-relaterte ting i torrentprogramvaren, men har kommet frem til at problemet må være i ruter. Jeg trenger rett og slett litt råd og innsikt på hvordan jeg skal gå frem for å feilsøke dette videre.

 

Det er her snakk om kablet nettverk, og jeg har også prøvd forskjellige nettverkskort i datamaskinen.

 

D-Link DIR 655. Konfigurasjon er relativt urørt.

 

Kanskje det er noen av dere som har samme ruter som kan dele configen deres? Export og last opp til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før jeg byttet ut min DIR-655 slet jeg med akkurat samme problem, dog med 40/40 fra Altibox. I forbindelse med mine feilsøkinger leste jeg gjennom endel forumtråder rundtomkring på nettet, og konklusjonene var ofte at den gamle hardwaren som ble brukt (versjon A) var MYE mer stabil enn den som selges i dag (versjon B). Dette kan jeg forsåvidt bekrefte, ettersom jeg har flere bekjente med DIR-655. HW versjon A sliter aldri, HW versjon B sliter (nesten) alltid. Du finner ut hvilken HW du har ved å logge deg inn i kontrollpanelet til routeren og se øverst i høyre hjørne. Du kan selvfølgelig prøve det Jan Skrotnes foreslår (jeg prøvde en gang i tiden, uten hell), men hvis du har versjon B anbefaler jeg heller å investere i en ny router av annen fabrikant enn D-Link.

Lenke til kommentar

"den gamle hardwaren som ble brukt (versjon A) var MYE mer stabil enn den som selges i dag (versjon B). Dette kan jeg forsåvidt bekrefte, ettersom jeg har flere bekjente med DIR-655. HW versjon A sliter aldri, HW versjon B sliter (nesten) alltid."

Sniker inn en liten kommentar her:

Hvis det du sier stemmer så har du antagelig oppklart mysteriet mitt. Jeg ser folk har endel trøbbel med DIR-655, og jeg har omtrent ikke vært borti noe av de forskjellige problemene som beskrives på nett.

Min er en eldre utgave med hardware A3, og virker stabil og nesten problemfri. Det eneste av issues i løpet av de siste ca. 5 årene er at den har hengt seg og trengte en reboot, kun ca. 2-3 ganger i løpet av disse årene.

Lenke til kommentar

Jeg har DIR-655, ver. A4, Denne har jeg hatt problemer med siden dag 1, ustabil! Har endret endel innstillinger etter å ha lest om denne på D-link forum, like dårlig og ingen oppdateringer som løser dette. Står litt om D-link her http://dlinkedrouter.org/about/ Min gamle linksys wrt54g med ddwrt går D-link en høy gang vedr. stabilitet. Har i tillegg to kompiser som og har Dir-655, samme problemene her.

Min løsning er ny router, ser at MPX har bra tilbud på Asus RT-N66U i dag.

Endret av chasong
Lenke til kommentar

Huffda.

 

Jeg gikk til innkjøp av denne, nettopp fordi den fikk gode omtaler her, og på andre sider. Dette er dog en stund siden, og jeg regner derfor med at hardware var langt baki versjon A som jeg leser om her.

 

Min er desverre en B1...

 

Nytter det å reklamere på denne ruteren på grunn av dette? Den ble kjøpt i butikk. Ikke på nett. Og var ganske dyr på den tiden jeg kjøpte den...

 

Og til slutt: tusen takk for alle svar! Jeg har ikke skjønt bæret, ettersom jeg også har lest mye bra om DIR-655...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...