Gå til innhold

Beste skjermkort til maks 4500 kroner.


Taik0n3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar :) Hvilken av merkene er gode da?

Alle

 

Får vell bli 670 da, siden 680 koster 1000 kroner mer. Er Asus 670 DirectCUII bra?

I likhet med alle andre GTX 670 er DirectCU II-modellen fra ASUS god, om du ønsker å være litt mer spesifikk angående "bra" kan det hende noen er istand til å svare bedre.

Lenke til kommentar

God kjøling, god ytelse, bang for the buck liksom :) Tenkte og overklokke også.

Ingen skjermkort over 2500 kr er i nærheten av "bang for buck."

Kjølinga på GTX 670 er alltid bra siden kortet er ikke i nærheten av effektslukende.

HD 7950 og 7970 har bedre ytelse i compute-scenarier, men om folding@home er et av dem er jeg skeptisk til.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bør jo kanskje påpeke at Amd 7970 og 7950 kortene yter langt bedre i OpenCl applikasjoner og i computing. Skal du Folde litt eller kjøre andre programmer som benytter seg maks av arkitekturen til skjermkortet har jeg definitivt vurdert et Amd kort.

 

Prisene er heller ikke så ille og kjøper man riktig kan man overklokke et 2600krs 7950 kort til omtrent 670++ ytelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

God kjøling, god ytelse, bang for the buck liksom :) Tenkte og overklokke også.

Ingen skjermkort over 2500 kr er i nærheten av "bang for buck."

Kjølinga på GTX 670 er alltid bra siden kortet er ikke i nærheten av effektslukende.

HD 7950 og 7970 har bedre ytelse i compute-scenarier, men om folding@home er et av dem er jeg skeptisk til.

 

Sorry, men kan du forklare litt mer? :)

Lenke til kommentar

God kjøling, god ytelse, bang for the buck liksom :) Tenkte og overklokke også.

Ingen skjermkort over 2500 kr er i nærheten av "bang for buck."

Kjølinga på GTX 670 er alltid bra siden kortet er ikke i nærheten av effektslukende.

HD 7950 og 7970 har bedre ytelse i compute-scenarier, men om folding@home er et av dem er jeg skeptisk til.

 

Sorry, men kan du forklare litt mer? :)

Skjermkort som GTX 670 eller HD 7950 og oppover har aldri hatt som fokus å levere mye ytelse for pengene.

Siden et GTX 670 aldri vil trekke mye strøm, vil det aldri lage mye varme, det vil derfor aldri være store krav til kjøleytelse og dermed vil alle kjøleløsninger være rimelig stille.

I den fjerne fremtiden vil det være mange programmer som tar i bruk skjermkorts enorme regnekraft, AMDs kort gjør det en god del bedre enn Nvidias kort i dag, men det er mer eller mindre unyttig med mindre du bruker noen spesifikke programmer som tar i bruk OpenCL-akselerasjon.

Lenke til kommentar

Tar meg den frihet å linke til noen 670 - kort, siden trådstarter muligens går i den retning - dog ikke helt uten egeninteresse da jeg skal forsøke å bidra med å sette sammen en PC for en venn.... :whistle:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756301

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751358

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=751040

 

Kanskje noen av dere med peiling har noe input på disse kortene?

Lenke til kommentar

Gigabyte kortet er nok det eneste som er på lager.

Mosfetsen til strømkretsen er dog bedre i de 2 første kortene og man kan derfor sannsynligvis overklokke mer om man er villig til å modde noe.

 

Personlig hadde jeg valgt det billigste kortet og kjørt stock hastighet , man får det igjen i form av lengre levetid, lavere støyfaktor og grei nok ytelse.

Lenke til kommentar

Heisann Taik0n3,

 

Blir mye "off topic" som vanlig... Her har du etter min mening det beste korte til ca 4500 - Asus GTX680 2GB DirectCU II TOP - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750512

 

ser at det har gått opp noe i pris, jeg betalte 4390,- for det på komplett.no , dette kortet er ferdig clocka og har veldig god kjøling - jeg har hatt dette i ca 5 uker nå og er veldig fornøyd ( spiller bare bf3 ) er hvert å nevne at dette kortet er veldig stort, men jeg skal tippe at det passer i så si alle vanlige kabinetter..( Asus har nok tatt høyde for det )

 

Lykke til !!!

Lenke til kommentar

Bang for bucks i denne klassen er vel GTX 670, og da gjerne en av de fabrikkoverklokkede. Hvilket er ikke så nøye da hvor flaks du har i silikonlotteriet har mer å si for overklokkinga enn merke, og alle har mer enn bra nok kjøling.

Men 7970/7950 er også meget bra valg og er på vei ned i pris nå. Et 7970 moser et GTX670 i de fleste spill, spesielt hvis vi tar med overklokking - de fleste 7970'er klokker meget bra. 7970/7950 har også som nevnt helt overlegen compute/GPGPU del i forhold til Nvidia - spesielt mye bedre enn 6xx serien. Jeg kjører selv OpenCL applikasjoner som det ikke er verdt bryet å prøve på Nvidia kort.

Lenke til kommentar

Directcu II kortene har bedre kjøling i forhold til andre kort men det er og blir et lite problem om man skal ha SLI eller Crossfire med disse kortene ettersom de er større... Har truffet dette problemet selv med mitt ASUS GTX 570 directcu II som gjør det vanskeligere for meg å ha de i SLI enn med andre mindre kort :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså jeg kjører bf3 på high (45 - 60fps)med et 7950 og det blir aldri varmere enn 46 grader. Når det nærmer seg 60 -70 grader, da er ikke bra i lengden men det går bra hvis du bare skal spille/redigere i 2-3timer. Når det er 90 grader er det i overkant varmt.

Endret av Valiient
Lenke til kommentar

Altså jeg kjører bf3 på high (45 - 60fps)med et 7950 og det blir aldri varmere enn 46 grader. Når det nærmer seg 60 -70 grader, da er ikke bra i lengden men det går bra hvis du bare skal spille/redigere i 2-3timer. Når det er 90 grader er det i overkant varmt.

 

60 - 70 C er akseptabelt for et skjermkort , men man bør helst ikke overstige 80 til 90c i perioder om man ønsker å ha skjermkortet lengst mulig.

Utifra hva jeg har sett så vil et skjermkort som har generelt høy gjennomsnittstemperatur bikke under fortere enn et kort som har bedre kjøleløsning , selvsagt litt avhengig av bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...