Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvorfor er skjermen svart?


Anbefalte innlegg

Hei, endelig kom pakken fra cdon som jeg hadde lengtet etter. Jeg hadde investert i en ny stasjonær pc, rettere sagt en Thor Einride. Innpakningen er uendelig stor, og med pcen følger det masse stæsj! Jeg kobler opp pcen, alt er klart og jeg trykker på "On". Yes, tenker jeg når jeg hører maskinen begynne å suse, men hva skjer på skjermen? Ingenting. Jeg hadde koblet den til tven via hdmi, etter litt lesing fant jeg ut at det kanskje var problemet. Jeg rushet til Clas Ohlson og skaffet meg en "Hdmi til Dvi-kabelting" Kjører så fort jeg aldri før har gjort hjem igjen, nå er det to minutter siden jeg koblet i den nye kabeltingen min. Pcen suser og går, men skjermen er fortsatt svart! Jeg har ikke åpnet pcen, er det noe inne i pcen som må skrus på eller monteres? Har noen et forslag eller to til hvordan jeg kan redde kvelden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slenger kjapt inn ett par forslag :)

 

Prøv å snu hdmi kabelen

 

Koble på en pc skjerm først, så koble inn tven med hdmi (hvis du har pc skjerm)

 

Hvis du har en dvi skjermkabel og tven støtter dette, prøv om det funker først.

 

Mulig du må igjennom noe bruker setup eller noe for å komme inn første gangen, men hvis du tror at du er inne i windows men ikke får skjermbilde så kan du prøve tastekombinasjonen: windows tasten + p ett par ganger (kanskje du er heldig)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, der var løsningen så lett at jeg hadde koblet hdmien i hovedkortutgangen istedenfor skjermkortutgangen. Let om det er to hdmi utganger hvis du er like fjern som meg :)

 

Haha! Det er litt flaut å innrømme det, men ja, det var der feilen var... Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...