Gå til innhold

Oppkjøring lillehammer


deggern

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøre opp i lillehammer om noen dager og jeg lurte på om det var noe tips til hva jeg burde være ops på eller andre tips.

 

jeg har kjørt der 2 ganger og jeg veit at det er mye bakkestart og gangfelt og 40 soner, er det noe annet jeg trenger å tenke på ? :p

 

takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel. Jeg besto den praktiske testen, og jeg er en særdeles mentalt borteværende person mesteparten av tiden.

Ang. bakkestart, regner med du har øvelseskjørt og tatt endel kjøretimer, så det skulle ikke være noe problem der.

Uansett så får du ikke bakkestart på oppkjøringa.

 

Når jeg skulle kjøre igang, så var jeg uvitende om at hjulene var svingt helt feil vei i forhold til hva jeg trodde, dette resulterte i at jeg kjørte over en opphøyning i terrenget, over 2 slike som du ser rett vedsiden av grasset der. Besto allikevel.

 

Ta deg god tid i trafikken, for all del, ikke stress. Jeg kjørte opp i T-skjorte, for jeg hadde blitt altfor stressa hvis jeg hadde hatt på meg genser.

 

Du må få med deg skilter, du må få med deg gangfelt og fartskilter spesielt.

Prøv å ikke ha blikket i en "stråle" rett fram. Gjør deg kjent i omgivelsene med øya, selv om du kanskje ikke har vært der før.

OG for all del, legg deg tidlig dagen før dagen.

 

 

La oss få vite åssen det gikk. :)

Lenke til kommentar

Uansett så får du ikke bakkestart på oppkjøringa.

 

Si ikke dette sikkert, da du kan risikere å måtte stoppe og starte i bakke :) Man vet aldri hva man får på en oppkjøring.. Alt kan skje i trafikken.

Mente da at han ikke ville teste deg på dette området med vilje, jeg fikk ihvertfall ikke det. Regner med at trafikkskolene har alle pensum som eleven må få bestått på. Men selvfølgelig, alt kan skje i trafikken. :)

Lenke til kommentar

Eit av dei viktigaste tipsa eg kan gi trådstarter er å passe på å prioritere rett. Det er viktig å få med seg alle skilt og lese trafikkbiletet. Sensor kjem til å gi deg kjøyreannvisninger men du får ikkje feil for å kjøyre feil. Du skal testast i bilkjøyring ikkje i navigering.

Så dersom du skulle komme til å kjøyre feil så fortsett å kjøyr den vegen, du må i alle fall ikkje vrenge bilen rundt i siste liten utan å sjå deg før for å ta av der sensor vil ha deg til å ta av.

 

 

 

Tips nummer to er å alltid "tenke høgt" dette gjelder spesielt dersom du har kontroll på teorien. Dersom du bestod teorien med eit nødskrik og flaks så bør du forholde deg taus.

 

Men dersom du kan trafikkreglane så fortell om kva du ser og kva vurderingar du gjer. På peik gjerne feil du gjer eller holdt på å gjere. Sensor får med seg feila like vell så du kan like gjere vise at du veit at du gjorde ein feil.

Det samme gjeld dersom du f.eks kjøyrer saktare enn fartsgrensa, dersom du oppgir ein god grunn til å holde lavare plass så vil sensor vite om du tenker rett eller ikkje.

Eit godt eksempel på dette kan være at du slakker ned i eit boligområde fordi du ser ein sykkel, fotball eller andre barneleiker i nærheita av vegen og du ønsker å være forberett dersom eit barn kjem springande ut i vegen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...