Gå til innhold

Skjermkort med lavt wattforbruk


espenbo

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig og se på eks komplett.no hvor mange watt skjermkortene er på. Eller hvor gode/dårlige de er.

Jeg har begynt og merke at enkelte nye spill ikke kan brukes på mitt gamle skjermkort. GeForce 8600 GT

Ønsker derfor godeforslag til noe effektgjerrige.

 

Ønsker også forslag til nytt skjermkort.

- PCI Express

- Lav Watt forbruk, lav temp.

- Pris ca 600 kr eller mindre

- God linuxstøtte, og win

- Ha muligheten til og spille nye spill.

- Bør jo være bedre en det jeg har;)

 

Machine: System: MotherBoard By ZOTAC product: MotherBoard H67ITX-C-E version: MotherBoard 05 serial: MotherBoard S/N XXXXX166XXXXX

Mobo: ZOTAC model: H67ITX-C-E version: 05 serial: XXXXX166XXXXX

Bios: American Megatrends version: A166P033 date: 04/13/2012

CPU: Dual core Intel Core i3-2120 CPU (-HT-MCP-) cache: 3072 KB flags: (lm nx sse sse2 sse3 sse4_1 sse4_2 ssse3 vmx)

Clock Speeds: 1: 1600.00 MHz 2: 3300.00 MHz 3: 1600.00 MHz 4: 1600.00 MHz

Graphics: Card: nVidia G84 [GeForce 8600 GT] X.org: 1.10.4 drivers: nv,intel tty size: 157x66 Advanced Data: N/A for root

Audio: Card: Intel 6 Series/C200 Series Chipset Family High Definition Audio Controller driver: snd_hda_intel

Sound: Advanced Linux Sound Architecture ver: 1.0.24

Drives: HDD Total Size: 1620.3GB (29.4% used) 1: /dev/sda INTEL_SSDSC2CT12 120.0GB

2: /dev/sdb WDC_WD10EADS 1000.2GB 3: /dev/sdc WDC_WD5000AAKS 500.1GB

 

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GT 640 er dårligere enn GT 440 med mindre du får tak på en GDDR5-utgave av det (som kun fås i ferdigbygde HP-maskiner og lignende.) Dessuten er det nyere og vil sannsynligvis ha noe krøll med Linux. Med GDDR5 ser du på spillbar ytelse og grafikk i BF3 på 1366x768 forresten.

 

Nyere skjermkort har stort sett gått opp i både strømforbruk og ytelse dessverre, og alt av gode laveffektskort fra Nvidia har endt opp på laptoper de siste årene.

Lenke til kommentar

Med systemet du har listet over, det oppsettet er vel omtrent så "typisk" som man kan få det, tror jeg sjansen er stor for at det det meste bør fungere ganske så glatt på Linux med et HD 7750 og AMDs binære Catalyst-drivere nå. Videoakselerasjon er vel et område hvor Nvidia fortsatt vil være klart bedre, men XBMC har gjort store fremskritt her i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...