Gå til innhold

Apple fikk godkjent drømmepatent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så PDA'er var ikke bærbare mobile enheter?

De var vel det - og det var vel Apples daværende sjef John Sculley som "nailet" begrepet PDA i sin tid, da han presenterte Apple Newton i 1992.

 

Hvis Apple Newton er prior art, er patentet ugyldig. Nå er det riktignok noen begrensninger på Inventor's own prior art, men grunnregelen er at du ikke skal kunne få patent på et konsept du selv allerede har presentert offentlig.

 

Nå tror jeg ikke Apple Newton hadde et GUI som beskrevet her, men andre PDA'er fra før 2007 hadde det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Forøvrig er det ikke bare Apple: alle som søker patenter nå forsøker å få de så over-generell som mulig. De forsøker ikke engang beskytte seg mot prior art, fordi patentstriden i høy grad er en "stille krig" der gigantene måler størrelse på porteføljen og ikke utfordrer enkeltpatenters gyldighet før man må/har stort utbytte av det. Det er en svakhet i systemet og Apple har ikke oppfunnet generelle patenter. Heller.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg ikke Apple Newton hadde et GUI som beskrevet her, men andre PDA'er fra før 2007 hadde det.

Tja, Newton hadde i alle fall et rimelig bra GUI, uten at jeg vet eksakt hva du legger i "som beskrevet". Litt off-topic, men her er i alle fall en litt morsom sammenligning av Newton anno 1993 1997 kontra Samsung/Microsoft UMPC fra (nesten) 10 år senere... ;)

http://crave.cnet.co...-umpc-49282099/

 

(Edit: Korrigert årstall, takk til AtW)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

@Jan Skrotnes

Helt riktig. Men er Go SMS som kjører etterligning av iPhone sitt system der.

Det finnes utrolig mange forskjellige temaer til Go SMS, bla. iPhone-tema.

 

Men tilbake til topic.

Dette blir bare værre og værre. Glad jeg ikke har hoppet på apple-bølgen enda. Kommer iallefall ikke til å gjøre dette nå når apple bare oppfører seg værre og værre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...