Gå til innhold

Hvordan få steam til å laste ned til annen harddisk?


Anbefalte innlegg

Steams sommersalg gjør at harddisken min begynner å bli ganske full etterhvert. Dette skal ikke være et problem siden jeg har installert en harddisk nr 2. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg skal få steam til å laste ned til denne, og samtidig kunne kjøre spill fra begge harddiskene. Holder det å bare flytte filene fra en harddisk til den andre? I så tilfelle, hvilke filer skal flyttes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke tredjepartsverktøy som SteamMover, som legg et GUI over og automatiserer nokre kommandolinjefunksjoner i Windows. Valve kjem sikkert til å halde fram med å late som at einaste løysing er å ta backup av eller avinstallere alt inkludert selve Steam for så å installere på ein ny plass, men dette lar deg flytte installerte spel mellom ulike harddiskar (eller SSD-ar) med eit klikk.

 

Sjøvle framgangsmåta burde vere godt nok dokumentert på nettsida: http://www.traynier.com/software/steammover/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var faktisk just borti dette problemet, med 20gb igjen på SSD disken min. Men ville ha noen spill på SSD og noen som jeg ikke bruker like ofte på en annen HDD. Det finnes 3.parts programmer som fikser dette for deg, men det finnes også en funksjon i windows som ordner dette for deg. Og her er forklaringen på hvordan du gjør dette: :)

 

- Kopierer spillet du vil ha ett annet sted til ønsket sted (hele mappen under steamapps/common/spill)

- Åpner et kommandovindu (cmd i søk feltet) og skriver inn:

mklink /J "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\brink\" "D:\Steam\steamapps\common\brink\"

- Bytt bare ut den første plasseringen med din egen og den andre bytter du ut med der du har kopiert spillet til, trykk enter.

 

Nå skal windows ha lagd en snarvei fra C: hardisken din til den andre, og stream vil lese spillet som at det lå på C: selv om det ligger på en annen harddisk. Litt vanskelig å forstå hvordan dette gjøres kanskje med min forklaring, men trenger du hjelp send meg en PM så fikses dette lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...