Gå til innhold

Risiko elev.


Cay

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjør jeg.

flott! jeg er veldig enig med deg at vi trenger å forbedre dagens system. men enn så lenge må vi vel prøve å passe inn dagens? Slike endringer skjer ikke over natten

 

Endre dagens system? Dere har jo tidligere påpekt at det ikke eksisterer noe perfekt system. Det vil alltid være skyggesider. Han som går og plukker søppel kunne muligens vært lege i et annet system, men det ville fortsatt vært folk som plukket søppel.

 

Hvorfor skal vinnerene vise ydmykhet? De har vært heldige, ja det er et faktum, men hvordan hjelper dette trådstarter? "Det er ikke din feil, det er systemet sin feil". Dette hjelper ikke på noen måte. Å si det som det er, at han dreit seg ut og det er hans egen feil, det kan hjelpe han. Man må på et tidspunkt forstå at verdenen ikke er laget av marshmallow, og at den verden hvor taperen er vinneren finnes bare i eventyrland.

Lenke til kommentar

Nei det finnes ikke noe PERFEKT system men det skader vel ikke å prøve å finne ett system som er tilnærmet perfekt eller så nært som det lar seg gjøre. Jeg er også av den oppfattning at selv om man ønsker endringer må man innrette seg etter dagens normer og regler. Det nytter ikke å komme om noen år å skylde på systemet om man ikke oppnår det man vil, man har ene og alene seg selv å takke. Enig?

 

Det funker heller ikke å lage nokk studieplasser slik at alle kommer inn på det de ønsker. Da vil samfunnet kollapse. alle kan ikke være ingeniører og leger. Missforstå meg rett, men vi trenger noen "tapere".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...