Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Gainward gtx 580 kjører alltid på full core clock


Anbefalte innlegg

Jeg har en gainward gtx 580 og har merket i det siste at kortet kjører på full core clock HELE tiden. også når jeg ikke spiller, jeg får høye temperaturer hele tiden( rundt 50+ idle ). Har den nyeste driveren, har prøvd å nedgradere til ingen nytte. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? bruker msi afterburner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører to eller flere skjermer så vil ikke nvidia kort klokke seg ned selv ved idle (Med mindre dette har blitt endret nylig i drivere). Hvis du ikke bruker to skjermer så er det anbefalt å laste ned driver for skjermen. Ikke alle monitor fabrikanter gir ut drivere, men alle de store (LG, BenQ, Philips osv) skal ha drivere som er relativt lette å finne.

 

EDIT: Nylig = siste året for meg :)

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Hvis du kjører to eller flere skjermer så vil ikke nvidia kort klokke seg ned selv ved idle (Med mindre dette har blitt endret nylig i drivere). Hvis du ikke bruker to skjermer så er det anbefalt å laste ned driver for skjermen. Ikke alle monitor fabrikanter gir ut drivere, men alle de store (LG, BenQ, Philips osv) skal ha drivere som er relativt lette å finne.

 

EDIT: Nylig = siste året for meg :)

 

Fant det akkurat ut jeg og, bruker Nvidia inspector multi display power saver, som fikset biffen. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...