Gå til innhold

Test: Samsung NP900X3C


Anbefalte innlegg

Nei, det gjør du ikke, fordi deu vil ikke ha mere fokus på ting som er viktig for brukbarheten til produktet hos mennesker, du vil å ha fokus på dill som er irrelevant. Og nei, jeg finner ingen spesiell glede i å åpne en fin ekse, det være seg en mac eller noe annet. Kanskje ett lite smil om det er oppsiktsvekkende tåplig "fancy" innpakning, som en strømforskyning som er pakket i en velur-pose. Men ellers ikke. Pappeksen forvises middelbart til boden og brukes forhåpentligvis aldri igjen. Og jo, jeg er i fin posisjon til å påpeke at det er vissvass.

Det er overhode ikke irrelevant. Om du hadde fått utdelt en PC fra elkjøp i en skrukket bunnprispose så hadde det påvirket ditt førsteintrykk av produktet. Og det er nok av produkter som er eksempler på at embalasjen ene og alene er i stand til å selge et produkt, og å overtale deg til å velge det, fremfor ett annet.

 

Embalasjedesign har latterlig effekt på omsettningen til et produkt. Og det er gjort mye mye forskning på det. Apple har forstått det, og tatt det alvorlig, mens de andre holder seg til "godt nok" (bortsett fra samsung, som delvis prøver å kopiere apple på embalasjen også.)

 

Emballasjedesign har ingen innvirkning utover utseende. Problemet du lenker til er ikke utseende på emballasjen, det er at den er kul inni. Og jo dyrere og viktigere ett produkt er, jo mindre har førsteinntrykk og emballasje å si. Uansett hvor vite og lite viktig det er for å lure folk til å kjøpe produkter de ikke bør, så er det meningsløst å mene at dette er noe det er bra om flere fokuserer på. Det beste hadde vært om alle ga lukt faen i slikt.

 

AtW

 

Dere argumenterer som om det er noen form for absolutt rett og galt her - og det er det selvfølgelig ikke. Det er subjektivt, derfor varierer svaret deres fra person til person.

 

Og.. nå er det mulig jeg kom skliende på et bananskall her - hvis det er tilfellet så ignorer meg:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er å narre seg selv å påstå at en kompakt strømforsyning er irrelevant når man kjøper en ultraportabel enhet. Er ellers enig i at mye av hypen rundt Mac ikke grunner ikke faktiske forhold (for. eks. Itunes - integrasjon), men det er hevet over enhver tvil at f. eks. strømadapter er mye bedre designet.

Lenke til kommentar

Det er å narre seg selv å påstå at en kompakt strømforsyning er irrelevant når man kjøper en ultraportabel enhet. Er ellers enig i at mye av hypen rundt Mac ikke grunner ikke faktiske forhold (for. eks. Itunes - integrasjon), men det er hevet over enhver tvil at f. eks. strømadapter er mye bedre designet.

 

hvem er det som påstår at en kompakt strømforskyning er irrelevant?

 

AtW

Lenke til kommentar

Strømpluggvurderingene dine er jeg ikke helt enig med, men de er uansett irrelevante

Det er å narre seg selv å påstå at en kompakt strømforsyning er irrelevant når man kjøper en ultraportabel enhet. Er ellers enig i at mye av hypen rundt Mac ikke grunner ikke faktiske forhold (for. eks. Itunes - integrasjon), men det er hevet over enhver tvil at f. eks. strømadapter er mye bedre designet.

 

hvem er det som påstår at en kompakt strømforskyning er irrelevant?

 

AtW

Du, så vidt jeg kan forstå :)

 

Edit: smiley

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Strømpluggvurderingene dine er jeg ikke helt enig med, men de er uansett irrelevante

Det er å narre seg selv å påstå at en kompakt strømforsyning er irrelevant når man kjøper en ultraportabel enhet. Er ellers enig i at mye av hypen rundt Mac ikke grunner ikke faktiske forhold (for. eks. Itunes - integrasjon), men det er hevet over enhver tvil at f. eks. strømadapter er mye bedre designet.

 

Jeg har aldri påstått noe i nærheten av det

 

hvem er det som påstår at en kompakt strømforskyning er irrelevant?

 

AtW

Du, så vidt jeg kan forstå.

 

Det har jeg aldri sagt, den eneste som har brakt inn strømforskyninger i dette er Zepticon, muligens i ett slags forsøk på å framstille det som å mene at embalasje ikke er viktig er det samme som å mene at strømforskyning ikke er viktig.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg ser ikke helt relevansen til samsung, det er vel asus som lagde nexus 7

Det var et annet eksempel på det som etter min mening er lite gjennomtenkt design. Man designer og bruker penger på maskinen, men overlater innpakningen og embalasje nesten til tilfeldighetene. Spesielt når mennesker lett lar seg ubevist påvirke av slike ting som embalasje.

Lenke til kommentar
"Intel HD Graphics 4000"Nei takk!
Agree. Produsentene leker seg masse med tynne 13" med Intel HD4000.Når skal det komme tynne vakre 15,6" med kraftige dedikerte skjermkort ? :(Får kose meg med mi Clevo P150E imens :(

Behovet er forskjellig, men det kommer Ultrabooks i både 14" og 15,6" med dedikert skjermkort. Så utviklingen går også den veien, men vanskelig å få en Polo med V8 og 400 hk. Det er alltid kompromisser.

Jeg har i årevis hatt lyst på en lett og godt specca 13", nå synes jeg vi er der - f eks Asus UX32VD med dedikert skjermkort og ganske god prosessor, brukbart antall porter, mulighet for SSD siden. Nå er jeg ikke gamer og har vel ikke så store krav, men mye har skjedd de siste år.

Vet ikke om du noen gang får det du vil ha, men det skjer ganske mye, både med CPU-kraft og batteritid.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp kjøpt den nyeste varianten av NP900X3C. Harddisken på maskinen skal være 128 GB SSD. ferdig installert med Windows 8 er der tilbake 94GB. Etter å ha installert Office home and business + noen få programvarer (ca. 10GB), viser maskinen nå ledig kapasitet på 40,9GB. Hvor forsvinner all lagringskapasiteten?

Petter

Lenke til kommentar

Har kjøpt 900x3c, men stusser litt på det jeg ser i task manager. Noen som kan si meg noe om dette? Ser ut til at dataen har et enormt minneforbruk. Skal jo være 4gb minne, og jeg kan bare summere opp til ca. 400mb minneforbruk når jeg leser gjennom hele task-manageren. Likevel oppgir task manager 85% minneforbruk rett etter oppstart.

post-180798-0-42793500-1357916606_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hei,

 

Jeg skal oppgradere minnet på min NP900X3C-A01SE. Det er idag 4GB. Har googlet en del, og akkurat dette modellnummeret finnes ikke på f.eks listen til Crucial sin "minneoppgraderings-program" på komplett.no.

 

Noen som vet om det er en eller to slots? Jeg ser også at minnet som står i er 4 GB 1600MHz DDR3 SDRAM. Kan jeg kjøpe høyere enn 1600, eller er ikke det noe poeng?

 

Setter stor pris på hjelp.

 

- Pitray

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...