Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerte i underarm under hard trening


Saft Suse

Anbefalte innlegg

Og det gir seg ikke heller... Har i noen måneder nå kjent en intens smerte i den ene underarmen akkurat i det jeg slipper opp under hard trening på enkelte øvelser.

 

Nå er jeg dårlig oppdatert på hva øvelsene heter, men det er særlig en hvor jeg bruker en vektstang med vekter som jeg løfter stående, opp og ned foran meg. Når jeg da legger denne ned igjen og slipper taket får jeg en intens smerte i venstre underarm. Klarer ikke helt beskrive smerten heller. Har ikke kjent lignende før. Den kommer plutselig akkurat i det jeg slipper opp, så forsvinner den gradvis over noen sekunder.

 

Hva kan dette være for noe? Er det noe jeg bør være forsiktig med, og evt. få en lege til å se på det? Det er jo ikke akkurat i veien når det først skjer da jeg er ferdig med øvelsen. Ikke blir det verre med tid heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke for å være ærlig. Men smerte/underarm høres strengt tatt noe for en lege å finne ut av. Så spør en lege. Kan jo hende du strekker en sene altfor mye i den ene armen, som gir deg en overbelastning og det ikke har noe med hjerte eller slike alvorlige ting å gjøre, men jeg syns du burde spørre en profesjonell.

Lykke til, og god bedring.

Lenke til kommentar

Slike øvelser for biceps med stang er notorisk kjent for å gi betennelser i underarmen(e). Det hjelper ikke å fortsette med øvelser som gjør vondt, så alt som gjør vondt slutter du med, så finner du heller alternativer som ikke gjør vondt. Jeg fikk en slik betennelse i venstre underarm jeg óg for to-tre år siden, og jeg kjenner det fortsatt der om jeg gjør den øvelsen du beskriver.

 

En ting til, gå til fysioterapeut, naprapat eller lignende. Bor du i Oslo eller Moss, oppsøk ART-klinikken som er en gjeng med veldig dyktige fysioterapeuter. Ikke kast bort penger på å gå til legen, han kan ikke hjelpe deg med dette!

Lenke til kommentar

Tenkte selv at fastlegen neppe kan hjelpe meg med dette, ja. Det blir vel heller å oppsøke en mer spesialisert person. Jeg får bare håpe det kan fikses på, enten med tid eller evt. operasjon. Trener styrke aktivt, og da kan en skade i underarmen ødelegge mye.

 

Mange takk for gode svar begge to.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...