Gå til innhold

Mest stabile SSD


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe meg én eller to SSDer til operativsystem og trenger en plass mellom 120-250 GB. 120 GB holder egentlig i massevis til mitt bruk, men jeg angir intervallet likevel. Diskene vil bli satt i speilet raid, dersom jeg går for to stk.

 

Hovedkortet er kun SATAII og jeg har ingen ekspansjonsbrønner ledig for SATAIII kontrollere. Diskene vil imidlertid bli tatt med videre ved oppgradering av hele systemet, så SATAIII er en selvfølgelighet.

 

Det viktigste er stabilitet (har hørt om ustabile disker), jeg har for øvrig ikke problemer med å oppgradere firmware på disken om det blir nødvendig. Lese/skrivehastighet er også viktig, men flaskehalsen på SATAII vil selvsagt inntre. Varighet er også en viktig faktor.

 

Så rangert etter viktighet: Stabilitet, varighet og hurtighet - disk mellom 120-250 GB.

 

Grunnen til at jeg ber om hjelp, er fordi jeg synes det er utrolig vanskelig å få oversikt over fordeler og ulemper med de forskjellige diskene, så håpet er at noen vil hjelpe meg. På forhånd tusen takk for at du tar deg tid til å svare.

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung har en og Crucial M4, sistnevnte har bare hatt en kritisk fix i historien hvor en feil på SMART gjorde at maskinen ville krasje hvert 30 minutt.

Men denne ble fikset i Januar og er den eneste feilen som Crucial har hatt.

En raritet med M4 diskene og siste firmware gjør at M4'n IKKE egnes til bruk i en Macbook.

Samsungen har jeg ikke hørt noe om, men ser ut til å gjøre det bra, OCZ derimot er fy fy, så dem skyr du som pesten.

De har fortsatt en drøss med problemer som de sliter med p løse.

Lenke til kommentar

Det ser ut til at Crucial M4-diskene på 128GB har lavere hastigheter enn storebroren på 256GB, mens Samsung SSD 830 Series på 128GB har imponerende hastigheter allerede med denne størrelsen. Storebroren på 256 GB har 80MB/s raskere skrivehastighet, men leserhastigheten er lik.

 

Det virker altså som om Samsung SSD 830 128GB er en god løsning, siden 128GB har halv pris av storebroren og jeg skal ha 2 stk. De er 12 % rabbaterte på MPX også, så jeg var heldig med dagen.

 

Da er jeg klar for å kjøpe to stykker, men jeg vil veldig gjerne ha en bekreftelse på at dette er et godt kjøp, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...