Gå til innhold

Slik blir oppgraderingen til Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS.Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.
Glem ikke at du i tillegg må ha en mac for å oppgradere osx, så pluss på 10000 kroner i prisen da ;)

 

Vi prøvde å få tak i en tilsvarende byggekvalitet laptop på jobb som kjørte windows. Den kom på over 2000 mer enn mac'en, så din argumentasjon faller helt i grus. En får det en betaler for. Har hatt 6 eller 7 windows laptop'er i mitt liv, felles for de fleste er kort levetid og mye trøbbel. Er på det 3 året på min macbook, har ikke brukt noe tid på feil, hverken på software eller hardware siden.

Et annet morsomt poeng er at en osx lisens kan du fritt bruke på 5 maskiner. Før M$ nå kom med "billigstuntet" (som i teorien kun gjelder noen få) kunne en oppgradere hele husholdningen for 200 kroner på osx, mens w7 kom på 5000,- Vi har to laptoper, en mac mini og en imac, og min neste oppgradering kommer også til å koste meg 200 kroner :)

Det er totalregnestykket som gjelder, billige plastikk-maskiner med haugevis av klisterlapper til 4000 kroner er dårlig økonomi når de ikke holder.

 

Slike påstander bør jo vise til hvilke produkter du sammenligner med. Siden du sier i "jobbsammenheng" så regner jeg med du tenker på en bærbar med minst 15 tommers skjerm. Fra www.apple.no ser jeg at for en 15 tommer så ligger disse på priser fra 15000 norske kroner. Utgaven til 15000 har maskinvare som kan kalles under gjennomsnittet. Her snakker vi en av de tregeste i7 cpuene, kun 4 gig ram, treg harddisk (5400rpm), og et under middels skjermkort (GT 650m).

 

Hva legger du i ordet "byggekvalitet"? Dette er uklart og bør forklares bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
$40... Det er godt Microsoft har begynt å lære av prisene Apple tar for oppdatering. Mountain Lion kommer til å koste $20.La oss uansett håpe at disse prisene fra Microsoft også kommer til å gjelde Norge.
Det er en viss forskjell på oppgradering av Windows og OSX: På OSX gjelder prisen uansett hvor lenge det er siden en kjøpte forrige versjon. Microsoft tar seg fullt betalt dersom en ikke kort tid før release har kjøpt siste versjon. For OSX er det EN versjon, ferdig sak. Flaut at Microsoft ennå differensierer versjoner og at de ennå pusher 32-bit OS. Etter å ha oppgradert flere mac'er og pc'er de siste 2 årene er det ingen tvil om at Apple får dette vesentlig bedre til enn Microsoft.
Tror du virkelig microsoft pusher 32bit av fri vilje? De har 2 versjoner som betyr noe for brukere, og kun én for "vanlige" brukere, nemlig home.Apple har tatt betalt for flere oppgraderinger allerede gjennom hardware, så det er klart de kan ha lavere oppgraderingspris.

 

Absolutt ingen som trenger 32 bit lenger. De fleste maskiner kommer med minimum 4 GB, og da er det dårlig ide med 32 bit i utgangspunktet, en mister nesten 1GB av i utgangspunkt for lite minne. Dessuten kjører 64-bit os 32-bit programmer helt fint.

 

Det er faktisk bedrifter som bruker gammel programvare som faktisk ikke kan kjøre på 64 bit systemer (selv om det er "bakoverkompatibelt"). So 'absolutt ingen' er å strekke det. For hjemmebrukere er det veldig få som har behov for 32bit OS ettersom de aller aller fleste kommersielle 32bit programmer kjører i 64bit systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...