Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forsterkeren kræsjer modemet!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kort fortalt så har nettverket her hjemme kjørt plettfritt i nesten en måned mens vi har vært på ferie. Dette vet jeg da jeg har en server stående, og får SMS om den kobler seg fra nettet.

 

Kom nå hjem og skrudde på forsterkeren for å høre litt musikk, men da kræsjet modemet. Det virket for meg helt usannsynlig at det skulle kræsje tilfeldig når jeg kom hjem, så jeg prøvde igjen, samme resultat.

 

Modemet er koblet opp, jeg tester internett

Skrur på forsterkeren

Modemet kobles fra

 

Har testet 3-4 ganger her nå, så det er liten tvil. Modemet vil ikke koble seg på så lenge forsterkeren er koblet i routeren. Dette er forbi min fatte-evne, hvordan feilen kan gå den veien, men det viser seg å være noe galt her. Nettverket på forsterkeren virker å fungere normalt ellers, jeg får streamet til den fra lokalt nettverk.

 

Jeg har denne forsterkeren: http://us.marantz.com/us/products/pages/productdetails.aspx?CatId=avreceivers&ProductId=SR6006

Og standard Thomson modem fra Canal Digital.

 

Det er noe i meg som sier at det vil ikke hjelpe å bytte modem, og på samme måte ikke hjelpe med reparasjon av Marantzen..

 

Noen tips? Jeg undersøker om det finnes tilgjengelig FW oppdatering som jeg kan gjøre via USB-pinne nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid hatt litt ustabiliteter på nettverket, som ble litt værre før jeg dro, men ingenting lignende dette.

 

På den ene siden er det jo en fordel fordi jeg muligens har funnet syndebukken, på den andre siden er forsterkeren hjertet i stua her som streamer, spiller musikk, Playstation og TV.. Skal godt gjøres å klare meg uten :(

 

Canaldigital har såvidt jeg vet også kun dette modemet å tilby (kabelTV, 70mbit), så det hjelper vel lite å kontakte de..

Lenke til kommentar

Bumper meg selv her da det ser ut til at jeg har hatt meget flaks her!

 

Jeg koblet routeren fra nettverket (kablet så er ikke noe tvil), skrudde den på og det samme skjedde. Modemet kræsjet. Hva i helvette? Jeg testet igjen, og det samme skjedde.

 

Etter litt intern diskusjon med meg selv lot jeg ikke overtroen ta overhånd og bestemte meg for å prøve det andre som koblet router og forsterker sammen: strømnettet.

 

Nå er forsterkeren koblet av strømpadden som modemet brukes av, og heller koblet direkte i veggen. Ser ut til å fungere smertefritt!

 

Forklar det gjerne dersom det er noen som kan gi meg sammenhengen her, men for øyeblikket er jeg bare lykkelig for at alt er i orden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...