Gå til innhold

Canon forskjell på IS og IS II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

II refererer til objektivets versjon, ikke IS-en. Uansett hvilken versjon av IS et objektiv har, står det bare IS på det.

 

18-55 IS II er altså versjon to av 18-55 med IS, mens 18-135 IS er første versjon av 18-135 med IS. Begge objektivene kan utmerket godt ha samme IS (uten at jeg vet om det er slik det er - jeg har ikke sjekket).

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

II refererer til objektivets versjon, ikke IS-en. Uansett hvilken versjon av IS et objektiv har, står det bare IS på det.

 

18-55 IS II er altså versjon to av 18-55 med IS, mens 18-135 IS er første versjon av 18-135 med IS. Begge objektivene kan utmerket godt ha samme IS (uten at jeg vet om det er slik det er - jeg har ikke sjekket).

 

Blir nok til at jeg bestiller 550D med 18-135, ettersom det selges til 4990,- på netshop.

 

Hva burde jeg se etter når jeg skal kjøpe med minnekort til dette kamera?

Regner med at SD kort på 8 GB holder. Ser man f.eks får class 4 og class 10 på

minnekortet. Class 10 er vel sikkert raskere på read/write enn class 4, men er dette

noe jeg bare vil merke når jeg skal overføre bilder fra SD kortet til PC'en?

Lenke til kommentar

Du vil merke det der, og når du evt skal ta lange serier. har du et raskt kort vil mer av kameraets buffer tømmes underveis, slik at du med et raskt kort vil kunne få lengre serier enn med et tregt kort.

 

Du kan også merke det når du tar opp video, dersom kortet ditt er for tregt og ikke klarer å holde følge. Jeg tror Class 4 skal holde (det er en minimumsverdi) men det er ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Du vil merke det der, og når du evt skal ta lange serier. har du et raskt kort vil mer av kameraets buffer tømmes underveis, slik at du med et raskt kort vil kunne få lengre serier enn med et tregt kort.

 

Du kan også merke det når du tar opp video, dersom kortet ditt er for tregt og ikke klarer å holde følge. Jeg tror Class 4 skal holde (det er en minimumsverdi) men det er ikke sikkert.

 

http://www.netshop.no/Avdelinger/Foto_Video/Minne-Foto/Video/Secure-Digital/Kingston/Kingston-Secure-Digital-16GB-SDHC-Class-10---16-GB-47588-p0000166919.aspx

 

Tror jeg går for dette kortet, ettersom det er under 50 kr forskjell på 8 og 16 GB.

Regner ikke med at det er kjempe stor forskjell på dette kortet, og noen

av kortene som koster det dobbelte?

Lenke til kommentar

Til Canon holder ikke class 4 til video - det skal være class 6 eller kjappere.

 

Som andre har skrevet - II eller III er versjon av objektivet, ikke spesifikt type IS. Forøvrig er det marginale forskjeller på akkurat 18-55 IS til 18-55 IS II. Mens mellom andre varianter kan det være kjempeforskjeller.

Lenke til kommentar

Bare husk og formater kortet i kameraet, samt gjøre det veldig ofte, eller helst bruke den metoden når du skal slette bildene fra kortet, det for og unngå korrupte bildefiler på sikt.

 

Og les brukermanualen, den er kjempefin og veldig selvforklarende, du kan eventuell laste ned en versjon her "engelsk" hvis du vil ha den på pc'en.

 

Hvis du registrerer kameraet på Canon Norge har du tilgang til flere opplærings-medier både på kameraet og redigering, den medfølgende programvaren DPP fungerer veldig bra til redigering. Ta også og oppgrader firmvare i kameraet samt softwaren.

 

Og er det noe du lurer på så bare spør her :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Bare husk og formater kortet i kameraet, samt gjøre det veldig ofte, eller helst bruke den metoden når du skal slette bildene fra kortet, det for og unngå korrupte bildefiler på sikt.

 

Og les brukermanualen, den er kjempefin og veldig selvforklarende, du kan eventuell laste ned en versjon her "engelsk" hvis du vil ha den på pc'en.

 

Hvis du registrerer kameraet på Canon Norge har du tilgang til flere opplærings-medier både på kameraet og redigering, den medfølgende programvaren DPP fungerer veldig bra til redigering. Ta også og oppgrader firmvare i kameraet samt softwaren.

 

Og er det noe du lurer på så bare spør her :)

 

 

Takker for nyttig info. Da er kamera og minnekort bestilt. Gleder meg veldig

til å komme igang med speilrefleks kamera. Kommer helt sikkert en del spørsmål

etterhvert:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...