Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] mistet lyd på høytalere, men sub lager enda lyd?


Anbefalte innlegg

hei, her en dag mistet jeg lyden på høytalerene i bilen, men subben laget enda lyd. men jeg hadde ryddet litt opp i ledningene rett før det skjedde så jeg gikk ut ifra at noe hadde kortsluttet. sjekket kabelene og at det ikke var brudd på noen, alt fint. så jeg mistenkte hovedenheten, fikk låne en av en kompis, da laget høytalerene lyd. så jeg kjøpte en ny, men høytalerene valgte å ikke lage lyd nå heller. noen har har en villeste anelse hva det kan være? river ut hele dasjbordet i morgen/overimorgen og bare trekker alt av ledninger på nytt. så at forrige eier hadde jukset til med strømmen til hovedenheten, vanligvis så må man ha tenningen på for at anlegget skal virke, men en mesterelektriker har trukket en skjøyt fra strømmen til anlegget og til tenningssikringen (hvis det gav noen mening?)

 

Kjell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er høyttalerene koblet til spilleren, eller separat forsterker?? Er de koblet til spilleren, så bør du helt klart vurdere å få deg en forsterker til dem. Høyttalerene dine spiller nemlig MYE bedre hvis de får litt mer enn 20w inn, også er de sikkert plassert litt nede på dørene dine også, så lyden har litt vei å gå før den treffer ørene dine ;)

Lenke til kommentar

Er høyttalerene koblet til spilleren, eller separat forsterker?? Er de koblet til spilleren, så bør du helt klart vurdere å få deg en forsterker til dem. Høyttalerene dine spiller nemlig MYE bedre hvis de får litt mer enn 20w inn, også er de sikkert plassert litt nede på dørene dine også, så lyden har litt vei å gå før den treffer ørene dine ;)

 

forsterker er på ønskelista, men blir en liten prioriteringssak. gammel bil, en del som må gjøres som havner foran i køen ;) men hvis noen lurte så var det brudd på en av høytalerkablene som førte til at den jordet mot karosseriet som førte til at hovedenheten satte seg i sikkerhetsmodus for å forhindre at den ble ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...