Gå til innhold

[Løst] Ny MBA og nettleserproblemer


Anbefalte innlegg

Etter å ha mottatt en helt ny MacBook Air på mandag var noe av det første jeg gjorde å laste ned Opera, men fordi jeg opplevde ekstremt høy bruk av CPU endte jeg opp med å skifte til Chrome i dag. Dessverre sluttet ikke problemene med det, etter å ha brukt Chrome i bare noen timer har Macen allerede fryst to ganger. Musepekeren står stille og det er ikke mulig å gjøre noe som helst annet enn å tvinge Macen til å avslutte.

 

Det er snakk om en 256GB 13" MBA med 2.0GHz Intel Core i7 og 4GB minne.

 

Noen som kan ha noen idé om hva som er galt? En av årsakene til at jeg bestilte en Mac i utgangspunktet var for å slippe denne typen problemer... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom http://mac1.no/forum...ic.php?t=278574 som er veldig lik.

 

Ellers ville jeg vurdert åpenkjøp om du har det, eventuelt prøve en reinstallasjon av lion.

 

Generielt sett kjøp av Mac løser ingen problemer, det er heller snakk om interiesse og behov.

 

Det kan være at SSD disken ikke er helt god eller noe annet programmer som tar ytelsen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom http://mac1.no/forum...ic.php?t=278574 som er veldig lik.

Nja, der var det jo snakk om en eldre maskin, og han kunne bevege musepekeren... Brukerne svarer at det høres ut som om harddisken er på vei til å ryke, men det virker da litt rart at det skal være tilfellet på en helt ny maskin.

 

Noen som kan ha noen idé om hva som er galt? En av årsakene til at jeg bestilte en Mac i utgangspunktet var for å slippe denne typen problemer... :(

Apple vil muligens si at løsningen er å bruke Apple's egen Safari ...

Opplever du 'system freeze' når du kun bruker Apple-programmer?

Nei, har ikke hatt noen problemer med Safari.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...