Gå til innhold

Lyd i Linux Red Hat


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Red Hat, og som en newbie som jeg er, får jeg ikke lyd. Velger "finn lydkort" og ja, et eller annet blir funnet, men når jeg trykker "spill av testlyd" kommer det ingen testlyd :oops:

Får heller ikke tilgang til volumkontroll da feilmeldingen: Kunne ikke åpne lydenheten, vennligst sjekk om du har rettigheter til å åpne /dev/mixer og sjekk også om du har kompilert lydstøtte i kjernen. Sier dette dere noe? Lydkortet er et Diamond Sonic Impact S90 PCI, med Aureal 8820 Chipset.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å finne ut om lydkortet ditt er støttet og om du har kompiler støtte for det i kjernen. eller om du har det som modul

 

:oops:

Jeg er en newbie når det gjelder Linux, så det der skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få til :roll: En grundig guide hadde ikke vært å forakte :lol:

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det er støttet av noen Alsa-driver ihvertfall, da er den sannsynligvis dårlig støttet av oss driverene som følger kernel'en også. Du kan evt. se om det finnes støtte i 2.6-test kernel'ene, men hvis du er helt fersk på linux er ikke det å anbefale heller.

 

Er det meningen å bruke linux til inspilling og mer seriøst lydarbeid blir du nok skuffet, det finnes hverken god fri programvare eller gode nok drivere til sånt enda.

Lenke til kommentar
Er det meningen å bruke linux til inspilling og mer seriøst lydarbeid blir du nok skuffet, det finnes hverken god fri programvare eller gode nok drivere til sånt enda.

 

Er inget seriøst lydarbeid. Bare litt for meg selv, så jeg får det recordet.

Jeg vil bare få lyd på pc'en min :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...