Gå til innhold

Alkoholgrensen på cruisetur i Karibien


Anbefalte innlegg

I sommer skal jeg på cruise i Karibien med Oasis of the Seas sammen med familien min. Det jeg lurte på var alkoholgrensen ombord. Jeg er selv 18 år og lurer på om det da er muligheter for meg å få kjøpt alkohol ombord på båten?

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, som Robert sier så er det 21 år på alle cruise som er innom USA, uten unntak.

 

The minimum age to consume alcohol on Royal Caribbean International ships on sailings originating in North America remains at twenty-one (21). Any sailing that includes a US port the minimum drinking age is 21, even when orginating in Europe, Asia, Australia and South America. The minimum age to consume alcohol at all private destinations remains twenty-one (21) without regard to where the sailing originated. The Company retains the right, on rare occasions, to raise the minimum age of alcohol consumption on any sailing when local laws require or permit such a modification.
Lenke til kommentar

Jepp, som Robert sier så er det 21 år på alle cruise som er innom USA, uten unntak.

 

The minimum age to consume alcohol on Royal Caribbean International ships on sailings originating in North America remains at twenty-one (21). Any sailing that includes a US port the minimum drinking age is 21, even when orginating in Europe, Asia, Australia and South America. The minimum age to consume alcohol at all private destinations remains twenty-one (21) without regard to where the sailing originated. The Company retains the right, on rare occasions, to raise the minimum age of alcohol consumption on any sailing when local laws require or permit such a modification.

 

Er det kun for Royal Caribbean? Var ihvertfall lov å kjøpe alkohol når man var mellom 18 og 21 på NCL. Trengte bare å få godkjenning av foreldre først, så var det fritt frem. Og det var fra USA.

Lenke til kommentar

Er det kun for Royal Caribbean? Var ihvertfall lov å kjøpe alkohol når man var mellom 18 og 21 på NCL. Trengte bare å få godkjenning av foreldre først, så var det fritt frem. Og det var fra USA.

Jepp, på NCL (Norwegian Cruise Line) er det slik, ikke hos RCCL.

 

Ja, jeg har hørt av noen at dersom foreldrene mine skriver under på noe så skal det gå fint. Men usikker på om det gjelder fra USA eller på RC sine turer utenfor USA.

Som det også står i RCCL sin FAQ så er ikke dette mulig når turen er innom eller starter i USA.

I Europa så har RCCL 18 års grense, men ikke i USA.

 

Alle stater i USA har 21 års grense for kjøp/konsum av alkohol, det er noe de er ganske strenge på der borte, iallefall sammenlignet med Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...