Gå til innhold

Latop eller Ipad i militæret?


Fnatti

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal inn i førstegangstjenesten i Augst. Og da lurte jeg på hva som lønner jeg å kjøpe inn før jeg skal i forsvaret, Ipad eller laptop? Tenker at det er mer lettvint med en liten ipad istedenfor en laptop. Hvor mye bruk har man for en pc/ipad i førstegangstjenesten?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange kommer sikkert til å mene at du ikke har brukt for PC i fgt.

Sannheten er at man ikke har brukt for PC hjemme heller, men det er veldig greit å ha, jeg er veldig glad for at jeg hadde PC i førstegangstjenesten.

 

Nå er det slik at en iPad i mine øyne ikke altid er en god erstatning for en PC, så jeg ville gått for PC-en.

dog på en annen side er tablet veldig praktisk til småting osv, så det optimale, om du har penger til det er å ta med begge deler.

Lenke til kommentar

Mange kommer sikkert til å mene at du ikke har brukt for PC i fgt.

Sannheten er at man ikke har brukt for PC hjemme heller, men det er veldig greit å ha, jeg er veldig glad for at jeg hadde PC i førstegangstjenesten.

 

Nå er det slik at en iPad i mine øyne ikke altid er en god erstatning for en PC, så jeg ville gått for PC-en.

dog på en annen side er tablet veldig praktisk til småting osv, så det optimale, om du har penger til det er å ta med begge deler.

Hvordan var det med internett tilgangen når du var i forsvaret? var det trådløst i leiren?
Lenke til kommentar

Jeg ville prioritert en solid og lett maskin med bra batteri hvis jeg skulle i militæret. Det blir mye reising, så den må være lett og ha bra batteri.

Tenk MacBook Air eller Ultrabooks.

 

Ikke dumt å velge en ultrabook med innebygget 4G og SIM-kort.

Forslag til noen greie ultrabooks til rundt 4-6 tusen?
Lenke til kommentar

Kan i motetning til Evelen (kan ikke huske deg fra i høst) si så meget om internettlinjen i Heggelia at den knapt duger til noe, har vært der siden august, og bedre linje blir noe av det beste med å dimme. (Bare 11 dager igjen, nå..)

 

Derfor ville jeg kjøpt en PC som du kan game offline på... Evt. bruke iPad til å spille og se på film.

Lenke til kommentar

(kan ikke huske deg fra i høst)

Det kan du nok ikke, ihvertfal ikke basert på mitt nick her.

Jeg anntar du er KpB som startet i fjord sommer, i såfall var jeg i KpC samme periode:)

 

 

 

 

Angående PC brukte jeg en slik i fgt og det fungerte fint:

Asus-g73jw-1.jpg

 

+god til å se film på

+ god til spill

+ mye plass

- litt for stor, i senga og på flyet (og skapet) kunne jeg godt hatt en mindre en.

 

i Felt hadde jeg en Asus eee, da en gammel versjon som greier å vise TV-serier om man har optimaltisert den for det.

 

 

Asus+Eee+PC+X101H.jpg

+liten

+ lett

+ billig

+ ssd/tåler mye

- duker ikke til så mye annet en tv serier og enkel surfint, dog er dagens mini PC-er mye bedre en min som har noen år på bakken.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

"Alle" i samband har egen pc i felt :p Hatt det selv, men ikke på infanteriøvelse, men en i troppen har hatt med seg iPad til alle øvelser.

 

@Evelen: Husker vel egentlig bare Solhaug, men det er sikkert bare fordi hun er grenader nå, og var med oss på Cold Response :)

Endret av jonna_nett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...